PUBLICITAT

Presentació del número 10 de la revista 'Portella Andorra Lletres Arts'

Lletres

Presentació de la revista, projecció de curts cinematogràfics i venda d’exemplars de la revista. També hi haurà una exposició de cartells cinematogràfics i dels 10 números de Portella.

Al dossier “Llums, càmeres i... Andorra!” mirem de reflexionar sobre l’empremta del cinema a Andorra, i a la vegada examinem les nostres incursions en la indústria cinematogràfica. Iniciem el recorregut amb l’entrevista de Roser Porta a Cinta Pujal i una panoràmica de la primera època que repassa produccions, sales d’exhibició i projectes emblemàtics, i s’allarga fins a la dècada del 1970. A continuació, Pep Benavent comparteix amb els lectors material (en alguns casos inèdit) de la seva col·lecció i comenta llargmetratges de ficció curiosos rodats al Principat. Esther Jover, en paral·lel a unes consideracions sobre el present i el futur del sector, abunda en la llarga llista de projectes (alguns d’exitosos i d’altres no tan reeixits) en què aquesta contrada ha estat plató cinematogràfic. I, finalment, Andrés Luengo ens parla de la nova fornada de directors que, malgrat la seva relativa joventut, ja ha començat a fer-se lloc en diversos àmbits de la realització. També comptem amb il·lustracions de Ramon Berga que, lluny de limitar-se a adornar els continguts, ha sabut copsar l’esperit que guia aquest monogràfic sobre cinema amb caràcter andorrà.

Entre altres continguts, en aquest número de Portella, Sam Abrams, Maria Bohigas i David Gálvez ens apropen a l’autor de la novel·la K. L. Reich, Joaquim Amat-Piniella, i més concretament als seus poemes andorrans de Les llunyanies. Genís Sinca signa la sorprenent història d’una defunció inusual, “La bona vida”. Llegim de prop la poesia corpòria de les escultures de Judith Gaset Flinch. Manel Gibert ens ofereix una història de vibrant desig a ritme de ‘bop’: “Blues for two”. I l’artista Faust Campamà i i el poeta Carles Duarte estableixen un diàleg a propòsit de la naturalesa humana. 

 



PUBLICITAT