PUBLICITAT

Una lectura ajustada de les queixes dels consumidors

El Servei d’Atenció al Consumidor del Govern ha rebut en el primer semestre de l’any un total de 347 queixes, una xifra lleugerament inferior al mateix període del 2015, quan n’hi va haver 361. El sector que encapçala el rànquing de reclamacions és l’hoteleria, sent la manca de conformitat en la compra o prestació del servei el principal motiu de queixa.
Tanmateix aquestes xifres s’han de llegir amb molta prudència perquè per si soles poden portar a una interpretació errònia. Val a dir que qualsevol queixa té la seva importància i que totes mereixen ser estudiades i s’ha d’intentar donar una resposta satisfactòria al client, en aquest cas als turistes que opten per pernoctar al país.
Andorra pot estar orgullosa del sector hoteler que té. Certament alguns establiments necessiten d’una modernització urgent, però en general l’oferta és bona, la qualitat elevada i els preus molt competitius.
Com s’assenyala des de la patronal hotelera s’està parlant de 68 queixes de tres milions de persones que passen pels hotels d’Andorra, una xifra mot més que simbòlica. Per ser justos també s’ha de reconèixer que segur que alguns usuaris s’han estimat més no formalitzar cap queixa tot i estar descontents del servei rebut. Aquestes 68 reclamacions engloben també altres allotjaments turístics, que funcionen sense una regulació especifica i per tant sense unes exigències que assegurin el bon servei i la qualitat de les instal·lacions.
En tot cas les queixes han de servir per fer-ne una lectura ajustada, constatar si es repeteixen en un mateix establiment hoteler i verificar si els motius estan argumentats per tal de donar una resposta que permeti al visitant constatar que un país turístic com Andorra es preocupa per l’estada dels seus turistes. En cap cas aquestes xifres han de servir per fer una valoració negativa d’un sector. Com se sol dir, l’actuació negativa d’un sol pot malmetre la imatge del conjunt, i això és precisament el que no s’ha de permetre.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT