PUBLICITAT

Una regulació per evitar jornades maratonianes

Ser taxista és una professió molt dura. Un professional del volant retrata la seva feina amb molt de realisme: «Un taxista és una persona que treballa un mínim de 12 hores diàries; una persona que només veu els seus fills i la seva dona a l’hora de menjar si té la sort de treballar de dia, o que se’n va a dormir quan ells s’aixequen per poder estar amb ells aquesta petit estoneta en què els altres inicien la seva rutina; és una persona que porta a la gent gran al metge ajudant-los a pujar i baixar del cotxe si estan una mica impedits, fins i tot hi ha alguns que adapten els seus cotxes per donar un millor servei als clients minusvàlids. Malgrat el sobrecost important, que assumeixen ells, és clar». S’hi poden afegir altres característiques, com per exemple que treballen faci bons temps, plogui o nevi, suporten un estrès a causa de tantes hores a la carretera, i estan obligats a suportar clients maleducats o que simplement no tenen un bon dia. Tot per tenir a final de mes un sou que dóna per a poques alegries, i per això n’hi ha que estan disposats a fer jornades maratonianes de fins a 24 hores. Com en altres professions, conciliar la vida laboral i familiar és un repte utòpic.
Precisament per aquests condicionants el Govern ha decidit regular els horaris del taxi, no només per evitar jornades de treball de 20 o més hores, sinó també per aconseguir una distribució més equitativa de la flota de vehicles. D’aquesta manera s’intenta aconseguir que en dies de gran demanda no hi hagi un excés de cotxes esperant clientela, perquè al final s’aconseguix l’efecte contrari.
Lògicament hi ha veus discordants que discrepen de la intervenció del Govern i creuen que la regulació afectarà la planificació que fan de la jornada laborals els propis taxistes i per tant també els seus ingressos finals. En tot cas el que sembla bastant clar és que la situació actual és caòtica, sense cap tipus d’ordre ni planificació, i per tant s’han d’introduir unes normes que ajudin a reordenar el funcionament del sector i sobretot que no afectin a les recaptacions dels conductors.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT