PUBLICITAT

DAVID RIOS Primer secretari del Partit Socialdemòcrata

DAVID RIOS: «Hem d’apropar-nos a l’elector que no es va definir a les eleccions generals»

David Rios, el febrer passat en un míting central de campanya del Partit Socialdemòcrata.
David Rios, el febrer passat en un míting central de campanya del Partit Socialdemòcrata.
La candidatura de la qual va formar part, juntament amb Vicenç Alay i Susanna Vela i que el presentava com a primer secretari del PS, va recollir un ampli suport dels simpatitzants socialdemòcrates al congrés que el partit va celebrar fa uns dies. David Rios, ex president del grup parlamentari socialdemòcrata a l’anterior legislatura, afronta el repte amb il·lusió i amb un full de ruta clarament marcat. La seva proposta busca, entre d’altres coses, engrandir el partit a nivell de militància.

–Un suport majoritari li va donar la primera secretaria.
–Un 82,2% de la gent va confiar en nosaltres i, la veritat, va ser una sorpresa molt agradable comprovar que teníem una acceptació tan àmplia. Enteníem que, pel fet d’haver dues candidatures, era molt difícil obtenir una diferència tan notable, però va ser decisió de la militància. Assolim aquesta responsabilitat i intentarem estar a l’alçada.

–L’altre candidatura proposava una estructura més assambleària.
 –Ideològicament es decantaven més cap a una posició d’esquerra pura, mentre que nosaltres tenim postulats més d’esquerra i centre esquerra. És a dir, un marc ideològic ampli on es poden encabir el màxim d’ideologia progressista. Cal dir que algunes accions que volien emprendre són perfectament vàlides i ja els hi vaig dir que les podíem implementar i així ho vam acordar. La qüestió de l’estructura assambleària no la compartim, perquè els òrgans del partit garanteixen que tots els militants puguin dir la seva i des dels comitès locals a les comissions de treball ja s’assegura que tota la militància es pugui fer escoltar. És a dir, no és tant canviar l’estructura de partit, sinó canviar el tarannà de les persones que gestionen el partit i, entenc, que aquest és un pas que ja es va fer amb el comitè executiu anterior.

–Línia continuista renovada amb intenció de fer un pas enllà.
–Correcte. Nosaltres tenim una candidatura renovada pel que fa als integrants. Vicenç Alay és l’únic que repeteix, ja que tant la Susanna Vela com jo som nous en el càrrec i tenim la visió  continuista. Hem vist que el partit s’ha obert molt a la ciutadania en els darrers dos anys, s’ha impulsat la elecció a cap de govern amb unes primàries obertes a la ciutadania i ha provocat que també molta gent s’apropes al partit. Una prova d’això es que, a les darreres eleccions, un 22% dels candidats eren independents. Aquest és el bon camí i hem de seguir treballant en aquesta línia per augmentar aquesta base de suport social que te el PS avui en dia.

–El gran objectiu és apropar-se a la ciutadania.
–Això implica tenir la militància molt informada i activa, fer pedagogia a la ciutadania dels nostres postulats polítics, quin model de país i de fer política defensem i, sobretot, difondre molt més totes les accions que portem a terme a través del partit, el consell general o els comuns en els que tenim representació.

–Intenció d’agrupar el màxim nombre de perfil progressista, de buscar aliances de cara a les comunals.
–Al congrés  es va aprovar una ponència que, a nivell de PS, crec que és històrica. Aquesta decisió és delegar als comitès locals de cada parròquia que faci un anàlisis de la realitat política de cadascuna i vagi a buscar les aliances i coalicions que creguin més convenients a cada parròquia. Això sí, amb una condició sine qua non, que respectin mínimanent el programa que vam aprovar al congrés i que tingui una línia clarament progressista. Es dóna llibertat absoluta als comitès locals perquè trobin les coalicions que amb les què podem tenir més probabilitat d’èxit, però que mantinguin cert criteri ideològic, perquè no busquem guanyar per guanyar ni traint les nostres idees.

–A PS feu una lectura postiva dels resultats a les eleccions generals
–Partint d’una base de vots molt important que van donar suport a la candidatura de Junts, 3.462, creiem que és un molt bon punt de partida donades les circumstàncies que van envoltar a les eleccions, amb quatre candidatures diferents. Som optimismes i, el fons, 1 de cada 4 electors ens va donar el seu suport i són dades que conviden a l’optimisme. En qualsevol cas, tot s’ha de guanyar. Si volem fer un bon paper a les comunals entenem que hem de treballar molt i intensament però partim en una posició de distància respecte DA, en aquest cas.

–A les darreres generals hi ha haver massa gent que no va votar cap proposta ni a cap partit.
–Hi va haver una bossa d’abstencions molt alta i, per això, ens volem acostar a al perfil d’elector que no va votar Els hem de fer beure que necessitem el seu suport per poden implementar les mesures polítiques que proposem. Després hi ha altre bossa d’electors, de 1300, que van votar en blanc perquè no van veure reflectides les seves idees en la nostra candidatura. Hem de fer-los veure que no som dimonis i que portem un programa equilibrat entre tema econòmic i social i les persones que ho portem estem capacitats per demostrar que no s’equivocarien si dipositen a l’urna la papereta del PS.

–Els grups parlamentaris defenseu que Govern no us va comunicar res de l’avís del FinCEN del dia 4 de març.
–L’altre dia, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Jordi Cinca va demanar que jo preguntés a Pere López sobre aquest tema perquè, segons Finances, sí que es va informar al PS d’aquest avís previ. La demostració de que no va ser així és que tots els grups van enviar la nota dient que Toni Martí mentia i que aquesta data del 4 de març no havia sortit mai. Jo em pregunto: per què en cap reunió es va posar sobre la taula aquest avís previ i aquesta data del 4 de març i per què va sortir a la sessió del consell d’aquell dijous. Encara no m’han respòs a la qüestió ni a la de què va fer el Govern des de el dia 4  de març que van rebre l’avis previ del FinCEN fins el dia 10 que es va fer pública la nota.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT