PUBLICITAT

Polèmica per una professora que ensenya «massa» als seus alumnes

  • Els pares de P4 de l'Escola Espanyola d'Escaldes es revelen contra la forçada marxa de la mestra
ÈLIA ORTS GARRI / CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Nens i nenes surten de l'Escola Espanyola d'Escaldes. Foto: JORDI FITER

Els pares dels infants de P4 d'una classe de l'Escola Espanyola d'Escaldes-Engordany estan indignats amb la decisió del centre d'obligar a marxar la seva professora, tutora dels nens des de fa dos cursos. Els 11 alumnes, malgrat tenir només quatre anys, saben ja llegir, comencen a escriure i també saben sumar i restar. Aquest és un dels motius que queden palesos a l'informe realitzat per un inspector procedent de Madrid, el qual ha estat avalat per la direcció del centre educatiu escaldenc.

Segons lamenten els pares, l'informe aconsella que la professora marxi de l'escola i retorni a Espanya, justificant, entre d'altres, que els alumnes tenen un nivell massa alt, que no es correspon al desenvolupament curricular d'aquest curs escolar a una escola pública. Una situació que precisament és la que motiva als pares a lluitar per defensar el lloc de feina de la professora, la qual volen que es quedi durant tota l'etapa maternal, és a dir, encara un any més. Els pares parteixen d'un punt de la llei d'educació espanyola, que exposa que s'ha d'oferir uns mínims d'ensenyament, però en cap cas es menciona que hi hagi d'haver uns màxims.

Part de la decisió s'ha traslladat ara a l'ambaixada d'Espanya, concretament a la Conselleria d'Educació. Després d'una setmana «donant-nos llargues», asseguren els pares, van ser convocats ahir a l'ambaixada. Hi van assistir una representació dels pares d'aquests alumnes de P4, en una reunió on també hi va fer acte de presència l'ambaixador d'Espanya a Andorra, Albert Moreno. Des de la conselleria se'ls va dir que estaven treballant en el cas i que s'intentaria buscar la solució millor per a la professora, tenint en compte també l'interès dels propis afectats.

silenci de l'escola / La resposta, però, no va convèncer a les famílies, que també han intentat trobar-se amb la directora de l'Escola Espanyola per exposar el seu malestar, una demanda que, de moment, ha estat denegada. Tampoc va ser possible poder parlar amb la directora quan ho va intentar ahir aquest rotatiu.

D'altra banda, també va preferir no fer declaracions la professora, ja que es troba en ple procés amb els seus advocats per poder donar resposta al contingut d'aquest informe desfavorable.

Les famílies dels nens no entenen perquè s'ha d'obligar a marxar a una professora que ensenya «massa als seus alumnes», i més quan el nivell d'exigència es correspon amb la voluntat dels mateixos nens. Segons una de les mares, el motiu pel qual estan tan avançats és perquè estan «hipermotivats» per la professora. «Els nens demanen i ella els dóna més», asseguren.

Amb tot, les famílies sospiten que hi ha alguna cosa més darrere aquesta voluntat que no continuï, com suposades males relacions amb la direcció.

baixar el ritme d'ensenyament / De moment, les famílies han aconseguit el compromís que la professora seguirà almenys fins que acabi el curs escolar, d'aquí un parell de mesos. Tot i que no les tenen totes que tornant del pont de l'1 de maig la professora encara hi sigui. El que ja s'ha acordat al centre és que la mestra rebaixi el ritme d'ensenyament fins a final de curs, una situació que tampoc ha agradat als pares, que diuen que els seus fills ho estan notant.

L'ambaixada espanyola es va comprometre ahir a donar una resposta als pares abans del setembre. En cas que fos desfavorable, les famílies no descarten concentracions davant la seu diplomàtica i més queixes públiques al centre educatiu.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT