PUBLICITAT

Vallnord tanca la temporada amb 681.000 dies d’esquí

EMAP i Secnoa signen els comptes amb una millora respecte el passat exercici

La Festa de la Neu de Pal va aplegar 1.500 persones el passat febrer
La Festa de la Neu de Pal va aplegar 1.500 persones el passat febrer | El Periòdic
Després de 130 dies d’obertura, l’estació ha baixat el teló a l’exercici d’hivern 2014-2015. Les xifres presentades apunten a 681.000 dies d’esquí, un 8% menys de jornades acumulades respecte la temporada passada. Tot i aquest petit descens, que respon al fet d’haver obert més tard del previst i als dies de tancament a causa de les adverses condicions meteorològiques, les societats explotadores, EMAP i Secnoa, han pogut veure millorats els seus resultats.
Pel pont de la Puríssima només va obrir, i de manera parcial, l’estació d’Arcalís, mentre que Arinsal i Pal van endarrerir l’obertura fins al 12 de desembre. Durant aquest període, Vallnord va perdre més del 50 % dels dies d’esquí. El fet que la temporada acumulés un 10% menys de dies d’explotació, 130 dies davant dels 143 de l’any passat també, asseguren, ha estat un factor determinant. Les inversions que han fet en la millora d’infraestructures i serveis, així com la gestió dels processos de venda i atenció al client, els han permès augmentar les vendes de restauració i les de l’escola d’esquí.
 
SECNOA: ORDINO-ARCALÍS/ L’estació ha sumat aquesta temporada 170.000 dies d’esquí davant dels 175.000 de la temporada passada. El sector, tot i veure’s obligat a tancar 8 dies de la temporada a causa de la meteorologia, només ha perdut un 3 % de dies d’esquí. Per la seva banda, els ingressos del sector de restauració es mantenen respecte als de l’any passat, mentre que els de l’escola creixen el 12 %.
El director d’Arcalís, Xabier Ajona, tot i el poc marge de maniobra que han tingut degut a que van incorporar a Secnoa el setembre passat, fa una valoració força positiva de la temporad: «L’equip ha treballat amb molta motivació i el client n’ha sortit beneficiat. Anem pel bon camí».
 
EMAP: PAL-ARINSAL/ Els sectors de la Massana tanquen amb 511.000 dies d’esquí, un 9 % menys que la temporada passada, especialment afectats pel retard en l’obertura i per la davallada dels clients russos. Tot i això, els ingressos per la venda de serveis, tant de l’escola com de la restauració han crescut a Pal. Les inversions, el nou restaurant Pla de la Cot Ski & Lounge i la Taverna, entre d’altres, han generat, segons Vallnord, una despesa mitjana per client més elevada. El director general d’EMAP, Josep Marticella, comenta que «tot i haver viscut una temporada difícil, tanquem amb beneficis per segon any consecutiu. Aquest fet confirma que les decisions preses a la societat han de permetre garantir la sostenibilitat i la competitivitat de les nostres estacions». 
Pel que fa als mercats internacionals, l’estació presenta una baixada del 60% del mercat rus, estabilitat als mercats britànic i irlandès en quant als operadors turístics tradicionals. En canvi, el client independent, tot aprofitant les rutes que ofereixen les companyies d’aviació de baix cost, ha patit un augment. Respecte al client de proximitat, els visitants espanyols es mantenen estables o creixen i el mercat francès, clou Vallnord, està responent positivament a les campanyes de promoció que es duen a terme des de Andorra Turisme i altres sectors. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT