PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

Nova botiga benèfica que amenitza l’Avinguda Canòlich

El preu reduït dels lloguers, un dels motius que manté els comerciants.

Per Estefania Gracia

Establiment tancat de l’Avinguda Verge de Canòlich.
Establiment tancat de l’Avinguda Verge de Canòlich. | Tony Lara
Sant Julià de Lòria és la primera parròquia que es troba al Principat venint d’Espanya, i per on centenars de turistes passen cada setmana per endinsar-se a Andorra. Tot i això, els comerciants d’alguns carrers lauredians, es queixen per l’empobriment comercial que estan patint. Encara que per intentar amenitzar la zona, des del passat 15 de febrer, s’ha instaurat una nova botiga de Carisma amb Agentas al final de l’Avinguda Verge de Canòlich, de Sant Julià, i per ara, «ens va força bé, la gent de seguida ha volgut col·laborar amb nosaltres i ens han portat de tot», comenta una de les treballadores. 
 
L’establiment acull qualsevol cosa que es vulgui donar, ja siguin mobles, llibres, roba, joguines, o qualsevol altre estri que estigui en un estat apte per a vendre. Un cop seleccionats i valorats, aquests objectes es venen a preus molt assequibles i els guanys serveixen per a la fundació i per a pagar els dos o tres treballadors que integren la botiga. A més, Carisma amb Agentas col·labora activament amb l’escola de Meritxell pel que fa al servei d’ocupació laboral. També dóna els objectes que no es venen en un llarg període de temps o que no tinguin un atractiu comercial a Càritas. 
 
I pel que fa als mobles que s’hagin de reformar o polir, es donen al taller ocupacional Xeridell, que forma part de l’EENS Meritxell. On una professional en decoració i restauració «els posa ben macos i a punt per a que puguin tenir un servei» comenta una treballadora de la botiga. Carisma amb Agentas té un total de tres botigues i dos magatzems a tot el Principat, i el lema que els embolcalla és «tot es pot aprofitar» afirma un altre treballador de l’entitat. A banda però de la nova botiga, la resta de comerciants de la zona es queixa de la poca clientela que té, doncs dels 32 establiments que decoren el final de l’avinguda esmentada, una dotzena han hagut de tancar les seves portes. 
 
Un propietari que encara persisteix, comenta que Sant Julià «ja té poca presència de per si, però és que el nostre carrer és cada cop més inexistent» doncs «jo em mantinc perquè amb els més de cinquanta anys que tinc, no disposo de més opcions, però si fos més jove, de ben segur que no tindria el taller aquí». D’altra banda, alguns dels comerciants afirmen que si segueixen al carrer «és pel baix lloguer, perquè si hagués de pagar més, no em sortiria gens a compte, si ara ja hi ha mesos que només tinc que pèrdues, no m’imagino amb un lloguer més alt».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT