PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Victòria de Carchat en Producció

Carchat guanya la seva categoria al Ral·li d’Alemanya, mentre que en la general finalitza en la 25a plaça

Per JOAN JOSEP BLASCO

El Mitsubishi de Carchat en un dels trams de la prova alemanya.
El Mitsubishi de Carchat en un dels trams de la prova alemanya. | Jordi Rierola
Objectiu complert. Joan Carchat continua amb pas ferm en la categoria on aspira a adjudicar-se el títol mundial, la de Producció. En el Ral·li d’Alemanya, corrent entre paratges de vinyes, va confirmar que és un dels favorits aconseguint el triomf. En la segona jornada va prendre el lideratge i ja no el va deixar escapar. En la classificació scratch va concloure en la 25a plaça.
 
El duel amb l’italià Max Rendina va caure a favor de l’andorrà. En la primera jornada el transalpí encapçalava la classificació, però una errada en la segona va permetre a l’ordinenc posar-se líder. «Vam treure una bona avantatge atacant fort pel matí, amb quatre trams on realment vam estar molt bé. Ens la vam estar jugant una mica. Rendina es va sortir i vam aprofitar la seva errada, pel que avui es tractava d’aguantar, perquè aquest és un ral·li molt dur tant per als pilots com per a les mecàniques i els pneumàtics», indicava Carchat.
 
Per les seves característiques, el Ral·li d’Alemanya és conegut com el més complicat sobre asfalt dels que hi ha al calendari del Mundial. Aquesta va ser una nova mostra del que demana als participants, ja siguin els propis pilots i copilots com als equips de mecànics. «És una prova molt exigent que se’ns ha fet molt llarga», ja que les carreteres són estretes i no donen marge d’error. Tot i així «hem disfrutat conduint, amb trams on hem hagut d’anar molt ràpids». Rendina només va poder ser quart, pel que sumat al seu triomf «cara al campionat és un resultat que va perfecte. Millor no ens podia anar».
 
Queden quatre proves per concloure el Mundial, tres d’elles a Europa. I aquestes són les que l’ordinenc té planificades. Després de la cita d’Austràlia arriben els ral·lis de Còrsega, Catalunya i Gal·les. La pròxima en la que espera prendre part és la prova francesa, que es desenvoluparà de l’1 al 4 d’octubre. Carchat confia en poder ser-hi en totes, perquè fins a final de temporada seguirà amb el mateix panorama que ha seguit fins el moment, d’anar aconseguint el pressupost necessari per poder competir en la propera cursa del calendari. «Aquests resultats sempre ajuden, tant per la confiança que em dóna l’equip, com pels patrocinadors que tinc i els que em poden donar un cop de mà per poder participar en les pròximes proves», assenyala.
 
Ogier torna a vèncer

El domini aquesta temporada de l’actual campió del món, Sébastien Ogier, està sent incontestable. El pilot francès cada cop té més a prop revalidar el títol, que significaria el tercer consecutiu. De fet el té a tocar i en la pròxima cita ja es pot coronar. Si a Austràlia (10-13 de setembre) acaba per davant de Latvala, serà de nou campió del món. A Alemanya va sumar la sisena victòria en el que va de temporada, quan s’han disputat nou ral·lis. Després de tres jornades en trams d’asfalt entre les vinyes de Mosel i els camps militars propers a Trier, es va imposar amb un temps total de 3.35.49,5 hores. Volkswagen va aconseguir ocupar les tres posicions de podi, ja que per darrera van finalitzar el finlandès Jari- Matti Latvala a 23 segons i el noruec Andreas Mikkelsen a 1.56,6 minuts. Pel que es va poder comprovar ja en la primera jornada l’escandinau era l’únic que podia fer ombra a Ogier. Es va imposar en el power stage final, el que li va permetre sumar tres punts extra. Carchat finalitzava en la 25a posició, a 35.04,6 del guanyador.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT