PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

El mercat rus continua confiant en Andorra com a destinació de neu

Tot i que la previsió era d’una davallada del 30%, el nombre es mantindrà en uns 13.000 visitants

Per JOSEP ROMERO

Un grup d’esquiadors russos preparats per practicar l’esport blanc en unes pistes de l’estació de Vallnord.
Un grup d’esquiadors russos preparats per practicar l’esport blanc en unes pistes de l’estació de Vallnord. | Tony Lara
El mercat rus de turistes per la present temporada de neu es mantindrà en xifres molt similars a les de la campanya de l’any passat. Tot i que el setembre passat, coincidint amb la presència d’Andorra a la Fira turística de Moscou, les expectatives eren més aviat pessimistes, fins i tot es parlava d’una disminució del 30%, el director de Vallnord, Martí Rafel, va explicar a EL PERIÒDIC, que la situació actual és més bona del previst i, hores d’ara, «estaríem parlant d’uns 13.000 turistes russos que ens visitaran durant aquest hivern». Un percentatge que a efectes pràctics representa que vindran al Principat el mateix nombre de la temporada d’hivern passada. 
 
La difícil situació que travessen països com Egipte o Turquia  està beneficiant de retruc al Principat. Per a Rafel el mercat turístic és «molt sensible» a qualsevol situació de perill o d’alarma. Aquells destins són llocs que han deixat de reclamar-se en les agències de viatges, però indirectament hi ha altres destinacions que s’han vist afectats perquè es té una percepció de ser semblants a nivell cultural i religiós, com és el cas de Jordània, Israel o el Marroc.
 
I en aquest context, Andorra segueix sent una de les destinacions estratègics més importants dins el catàleg de Natalie Tours i Anex Tour, dos dels principals touroperadors que acaparen el major percentatge del mercat rus emissor cap al país pirinenc. L’operació en aquesta destinació es realitza mitjançant un enllaç des de l’aeroport del Prat, on operem amb vols diaris des de Moscou i amb enllaços de diferent periodicitat des d’altres ciutats de tota Rússia.
 
31.073 russos van arribar durant la temporada 2013-14, quan es van assolir els millors resultats d’esquiadors que van decidir passar les seves vacances blanques a Andorra. 
 
PERFIL TURISTA/ El turisme rus és estratègic per al sector ja que la mitjana d’estada a és d’uns 7 dies, i la seva despesa diària per persona supera els 233 euros al dia, a més dels serveis ja inclosos durant la contractació del viatge. Tot i així s’observa, segons Rafel, des de l’any passat «una reducció de la despesa d’aquest turisme que pertany preferentment a la classe mitjana-alta». 
 
La tendència entre turistes russos que venen al país dels Pirineus són la reserva anticipada i creixement de l’interès cap a paquets turístics conceptuals per a tota la família, per oferir a més una àmplia oferta cultural i d’oci existent.
 
RÀNQUING/ El llistat per nacionalitats continua encapçalat durant la present campanya d’hivern pels espanyols, seguits dels francesos, anglesos i portuguesos. 
 
Rafel creu que el futur a mig termini passa per explotar altres mercats com ara el xinès aprofitant el seu creixement del sector que va moure 100 milions de turistes l’any passat i que es preveu que es tripliqui en els propers anys. L’objectiu és treballar perquè el país sigui un punt en l’itinerari dels viatges que es programen per França i per Espanya. El mes de setembre passat 18 majoristes de viatges xinesos van visitar Andorra per conèixer de primera mà l’oferta turística. 
 
Es tracta aquest d’un mercat molt exigent, al qual el país s’ha d’adaptar per les seves especificitats i els seus hàbits. Segons els operadors, l’esquí, les compres i Caldea són el més interessant.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT