PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El costat formatiu de The Duelo

Els joves pilots de l’ACA deixen els cronos i se centren en aquesta modalitat de les GSeries per polir la conducció

Per El Periòdic

A dalt a l'esquerra, Rosell al volant. A la dreta, Besolí derrapant. A sota a l'esquerra Jou -amb Sasplugas i Bercianos- i a la dreta, el cotxe de Montellà.  Tots ells, en proves de les GSeries de l’any passat al circuit del Pas.
A dalt a l'esquerra, Rosell al volant. A la dreta, Besolí derrapant. A sota a l'esquerra Jou -amb Sasplugas i Bercianos- i a la dreta, el cotxe de Montellà. Tots ells, en proves de les GSeries de l’any passat al circuit del Pas. | Fotoesport
L’Automòbil Club d’Andorra (ACA) ha donat un gir al programa de joves pilots que aquest any formen Íngrid Rosell, Edgar Montellà, Jaume Jou i Marcel Besolí. L’entitat que presideix Miquel Pujal continua apostant per l’automobilisme sobre gel i el circuit del Pas de la Casa com a escenari, però per al 2016 ha preferit allunyar-los de la pressió de competir contra un crono i d’aconseguir punts per sumar a una classificació d’un campionat com és el de les GSeries, on han estat fixes en els darrers anys.
 
Així doncs, The Duelo deixa de ser un piqui entre famosos entre les mànigues habituals i passa a ser propietat en exclusiva dels joves pilots de l’ACA. 
 
Això ja es va poder veure en la primera cita de les GSeries 2016. Jou va imposar-se per ben poquet a Rosell al mà a mà de la G1, i Besolí i Montellà, que van fer taules en el de la G2, amb els GSeries Prototype de PCR Sport. 
 
En tot cas, l’ACA no vol que la labor formativa que ha de significar aquest projecte quedi alterada per la necessitat que s’imposin els propis pilots de guanyar costi el que costi al seu rival.Tenen un instructor, Àlex Bercianos, i més que competir han de dibuixar a la pista tot el que aprenen. 
 
Toti Sasplugas va definir el canvi de rumb del programa de la següent manera: «L’objectiu és que els pilots que formen part d’aquest programa adquireixin sense cap pressió uns coneixements, tant teòrics com pràctics, que els hi puguin ser útils en el decurs de la temporada en els campionats que ells decideixin córrer».
 
I els joves pilots també van treure les seves pròpies conclusions després de la G1 del cap de setmana passat. Segons Montellà: «Penso que l’experiència és molt positiva. Pilotar un vehicle 4x4, pensat per competir i a més sobre gel, és una sensació molt diferent a les quals he viscut fins ara. El cotxe t’ajuda, a mesura que li vas agafant confiança, notes que et demana una marxa més o reduir... En fi, molt bé».
En la mateixa línia va opinar Besolí: «M’he sentit molt còmode. No hi ha dubte que per fer mans de cara a la temporada normal anirà molt bé. A més mantens el ritme de competició tot i que el crono no sigui la principal referència.
 
Rosell i Jou mai havien conduït un prototip d’aquestes característiques i van coincidir a assenyalar: «No s’assembla en res al que hem fet fins ara. Ha estat un excel·lent inici i el repte és anar millorant i agafant confiança».
 
Els quatre pilots tindran una segona oportunitat el pròxim 30 de gener en la G2. Una segona experiència de no competir contra el crono, però sí contra el company, que també té el seu punt d’emoció.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT