PUBLICITAT

Lleida

Un centenar de propostes per al turisme dels Pirineus i Lleida

La gastronomia, la pesca i l’enoturisme es reforçaran

Per EL PERIÒDIC

Els tècnics de turisme dels consells comarcals reunits a Lleida, ahir.
Els tècnics de turisme dels consells comarcals reunits a Lleida, ahir. | DIPUTACIÓ DE LLEIDA
Els tècnics de turisme dels consells comarcals del Pirineu i les Terres de Lleida es van reunir ahir per tractar del Pla d’Accions 2016 del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. El Pla recull més d’un centenar d’actuacions destinades a impulsar el coneixement de les marques turístiques Pirineus i Terres de Lleida, tant a escala estatal com internacional, i potenciar els nous productes turístics, com Moturisme, Ara Lleida i Benvinguts, senderistes i cicloturistes. La gastronomia lleidatana i l’enoturisme, amb motiu de l’Any de la Gastronomia, i el turisme de pesca seran altres productes que comptaran amb un atenció especial.
 
La pesca serà un dels productes turístics que impulsarà aquest any el Patronat de Turisme, amb una sèrie d’accions promocionals destinades tant al públic estatal i de proximitat com també al mercat francès, segons va avançar ahir el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre. Enguany el Patronat de Turisme vol donar una major visualització al producte de la pesca, en el qual també hi estan treballant diferents patronats de turisme de la demarcació. Les comarques de Lleida disposen d’una àmplia oferta de rius i embassaments per practicar la pesca i cada any atreuen molts visitants de tot Catalunya, Espanya i França. 
 
Alegre va explicar que la promoció del producte de la pesca s’afegirà a la resta de productes turístics que ja promociona el Patronat de Turisme, molts dels quals ja tenen una estructura i un pla d’accions propis, com el turisme rural; l’oferta de neu; el senderisme; el cicloturisme; l’enoturisme; les estades en càmpings; l’astroturisme, i el turisme en motocicleta.
 
El Patronat també impulsarà un pla d’accions personalitzat per al turisme actiu, l’oferta de natura i cultura, el turisme familiar i la gastronomia, que enguany tindrà una significació especial amb motiu de la declaració per part de la Generalitat com l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, després que Catalunya fos designada Regió Europea de la Gastronomia el mes de juliol de 2015. A la tardor es presentarà l’oferta als touroperadors francesos.
 
El Pla d’Accions també preveu la participació del Patronat de Turisme en una desena de fires i salons de turisme, tant d’àmbit estatal com internacional, en workshops, i en l’organització de famtrips i presstrips i les campanyes publicitàries institucionals previstes en els mercats interior, estatal i internacional. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT