PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Telecom abonarà 77.400 euros per compensar els talls

La companyia abonarà el 100% de la factura de juny a particulars i empreses afectats per l’avaria del dia 20

Per LÍDIA RAVENTÓS

L’edifici d’Andorra Telecom situat a l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella.
L’edifici d’Andorra Telecom situat a l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella. | TONY LARA
Les compensacions a tots els usuaris d’Andorra Telecom que el passat 20 de juny van patir talls en el servei d’Internet ascendeixen a 77.400 euros. Així ho afirma el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, en resposta a diverses preguntes formulades per part del Grup Parlamentari Liberal i el Grup Mixt relacionades amb l’avaria i publicades ahir al Butlletí del Consell General.

La parapública retornarà el 100% del cost del servei del mes de juny tant a les empreses com als residents que es van quedar sense accés a Internet durant diverses hores. En el primer cas, les compensacions oscil·len entre els 15 i els 20 euros i, en el segon, entre els 20 i els 180 euros. El retorn s’inclourà en la factura del juliol que els abonats rebran a l’agost.

2.732 afectats/ En resposta a una pregunta formulada per la consellera general, Rosa Gili, el ministre Alcobé va informar que, finalment, el nombre total de persones físiques i jurídiques perjudicades per la incidència va ser de 2.732.Concretament, 2.035 del total són usuaris residencials i 697 empreses. El nombre total dels afectats representa un 10% del total de clients que tenen contractat servei d’Internet (27.249).

Pel que fa a les zones geogràfiques afectades, i tal com ja va avançar l’empresa de telecomunicacions en el moment de l’avaria, el 90% dels clients corresponen a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany i el 10% restant està repartit de manera força uniforme entre les altres parròquies.

Quant al nombre de compensacions, en el cas dels clients residencials se n’han comptabilitzat 177 de 15 euros i 2.494 de 20 euros. En referència a les empreses, hi haurà un total de 721 compensacions que oscil·laran entre els 20 i els 180 euros depenen del servei contractat.

El fet que el nombre de compensacions sigui superior al nombre d’usuaris és perquè hi ha clients que tenen contactat més d’un servei.

Cap més cost/ El motiu de les nombroses incidències en la connexió amb les IPs fixes dels usuaris va ser, segons van informar des de la parapública el dia en què es van produir els talls, una dificultat en els treballs de migració de la plataforma que dóna servei a Internet a tot el país. La intervenció, que tenia com objectiu millorar el servei de connexió i la seva estabilitat, es va iniciar el passat mes d’abril i es va distribuir en cinc fases que tenien afectació a diferents zones geogràfiques del Principat. La del 20 de juny era justament la darrera, amb afectació a la capital i a Escaldes-Engordany. Les quatre anteriors, com també va confirmar Alcobé, no van provocar cap incidència.

També en resposta a Gili, el titular de telecomunicacions va assegurar que les incidències «no han ocasionat danys en els equipaments de xarxa d’Andorra Telecom» i per tant, no hi ha un cost extra més enllà de les compensacions que hagi d’assumir la parapública. A més, va detallar que en cas que s’haguessin produït «no suposarien un cost suplementari en trobar-se sota la garantia del fabricant».

Segons consta en el mateix Butlletí del Consell General, actualment la plataforma es troba «plenament estabilitzada». «Els equips tècnics d’Andorra Telecom mantenen la monitorització contínua de la xarxa per detectar qualsevol disfunció que es pugui produir», detalla el document. I insisteix en què la posada en marxa de la nova plataforma «ha de servir per reduir el nombre d’incidències, facilitar-ne la resolució i dotar de major redundància la xarxa». Així mateix, en la seva resposta, Jordi Alcobé remarca que aquests treballs «no han comportat una despesa extra per Andorra Telecom». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT