PUBLICITAT

Andorra la Vella

El secretari del CE apunta: «No cal ser un país gran per ser important»

El líder europeu qualifica Andorra com a «exemple» en matèria educativa

Per marisa da costa

El director del Global Education Monitoring Report de la Unesco, Aaron Benavot, durant la ponència d’ahir.
El director del Global Education Monitoring Report de la Unesco, Aaron Benavot, durant la ponència d’ahir. | ANA/ m.bf.
Informat durant el matí per part del mateix cap de Govern, Antoni Martí, sobre el panorama educatiu andorrà i regint-se també per l’herència deixada pel Principat després d’ostentar la presidència del Consell d’Europa (CE) el passat 2012, l’actual secretari general de l’organisme, Thorbjørn Jagland, va qualificar el país davant dels mitjans de comunicació com «un exemple a seguir» que demostra que «no cal ser un país gran per ser important». El mandatari europeu va destacar la importància d’un àmbit educatiu de qualitat per tractar-se de la via per la qual, va considerar, cal «educar la ciutadania» en la línia per combatre «totalitarismes i radicalitzacions» a través de la transmissió dels valors pels que es regeix la Unió Europea. 
 
Jagland, que va congratular la problemàtica triada per a la 33ª Universitat d’Estiu per tractar «un tema de la vigència que tenen en l’actualitat» els objectius universals contra el canvi climàtic, va pujar a l’escenari per explicar El paper dels drets humans en la salvaguarda de la seguretat a Europa. 
 
El representant del CE va exposar als oients la importància dels sistemes d’ensenyament per «mantenir la pau i salvaguardar l’Estat de dret», d’una banda. De l’altra, creu que és el mecanisme adient per «ensenyar a les noves generacions a respectar els drets humans» i, d’aquesta manera, «crear una societat coherent».
 
Reptes i oportunitats/ Abans que Jagland oferís la seva intervenció per després passar a debatre entorn de l’educació, es va passar pel faristol el director del Global Education Monitoring Report, Aaron Benavot. L’expert en sociologia comparativa, que ha encapçalat l’elaboració de l’informe Educació per a les persones i el planeta que es publicarà la propera setmana, va desglossar durant la seva intervenció «la desena de subobjecitus» en què treballa i que es desprenen de la quarta fita de l’Agenda 2030 que encara la comunitat internacional en matèria de desenvolupament sostenible.
 
Benavot, que va definir com a «holística» i «integrada» l’agrupació de finalitats contra el canvi climàtic que s’han pres a nivell universal, va posar com a exemple el fet que englobi aspectes com «el progrés vers un futur sostenible», d’una banda, però també, de l’altra, «les facetes socials en favor de les quals lluita: «La reducció de la pobresa, fer les ciutats més resistents, vetllar per la igualtat de gènere...». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT