PUBLICITAT

Ascens al Comapedrosa

Des del pic del Comapedrosa, a 2.942 metres d’alçada, és gairebé possible fer-se la il·lusió que estàs tocant el cel amb les teves pròpies mans. Ara, som a la millor època de l’any per fer una excursió fins al cim d’aquesta muntanya i gaudir d’una magnifica i inoblidable experiència en amb els amics. El Comapedrosa a l’estiu i la tardor ens ofereix tota una gamma de contrastos cromàtics primaverals i tardorencs que ens meravellaran i ens proporcionaran una vivència única. A més, amb el bon temps, els itineraris per arribar al nostre destí són molt més accessibles que a l’hivern. I si són capaços de continuar fins al cim, tindrem l’oportunitat de gaudir d’una visió panoràmica excel·lent sobre la resta del Pirineu. Una excursió molt recomanable, especialment, per als amants dels esports d’alta muntanya.

Així que, si el que t’agrada és practicar el senderisme, no dubtis en emprendre la pujada cap al lloc més alt d’Andorra. Allà dalt, tindràs l’oportunitat de descobrir la grandesa del món i la teva petitesa al seu costat i, a més, gaudiràs d’un silenci, que després de tants sorolls que envaeixen contínuament la nostra vida quotidiana, et deixarà captivat i t’omplirà de renovades energies.

La primera part del nostre recorregut, si ho desitgen, la podem fer seguint les indicacions del Circuit Interpretatiu de l’espai protegit del Parc Natural del Comapedrosa, però, també podem optar per altres itineraris. Quan ens trobem a la meitat de la nostra excursió, justament al peu del pic Comapedrosa, no va malament apropar-se al refugi, el qual rep el mateix nom que la muntanya,  per tal d’agafar forces per poder continuar amb la nostra caminada. Allà podrem gaudir d’un bon àpat casolà típic de muntanya i reposar una estoneta. I si el que t’agrada és pescar a l’Estany de les Truites trobaràs el lloc perfecte.

Si volem continuar caminant fins al més alt de la muntanya, depenent del trajecte que preguem, podrem veure una construcció de caire ramader, la cabana del Comapedrosa i moltes pinedes de pins negres. Seguint amb la nostra excursió arribem a la bassa de l’estany Negre i al punt més difícil de la nostra petita aventura.

Amb una mica més d’esforç, ja haurem arribat al cim. Allà les vistes ens deixarem aclaparats i, a més, podrem veure com algunes aus sobrevolen, el que és per molts anomenat el sostre d’Andorra, creuant orgulloses el bell i nítid cel. Una experiència única que no dubtaria mai a repetir!