PUBLICITAT

La POB i la ‘sort’

Definició de les POB segons el Ministeri d’Educació:
«La Prova Oficial de Batxillerat (POB) consisteix en la realització d’una sèrie d’exàmens escrits i orals que permeten:
–Valorar de manera objectiva el grau de maduresa acadèmica del candidat en relació als objectius generals i a les competències adquirides al llarg del nivell educatiu de Batxillerat.
–Avaluar competències disciplinàries de cadascuna de les assignatures que són objecte d’avaluació a la Prova Oficial de Batxillerat i dels continguts de segon curs de Batxillerat.
Definició de sort:
–«Conjunt de circumstàncies o d’esdeveniments, positius o negatius, no intencionats ni previstos».
Què estem ensenyant als nostres joves? Que tot el que han treballat i estudiat durant aquests anys, que els seus esforços i dedicació només depenen de la seva sort.
Per valorar de manera objectiva les seves competències en cada assignatura, un examen ha de donar abast al màxim possible del contingut de dita matèria. D’aquesta manera podem saber amb un mínim risc d’error el que ha après l’estudiant de tot el contingut de l’assignatura.
Un examen que només avalua un sol contingut d’una assignatura, només ens dóna informació sobre aquest contingut, no de tota la matèria. Això pot provocar situacions injustes i de desànim en els nostres joves, ja que tots sabem que hi ha matèries que ens van millor que d’altres, i dins de cada assignatura hi ha continguts que ens costen menys que d’altres, i que alguns no hi ha manera.
Estem provocant que un estudiant que porti en una assignatura tot el Batxillerat suspès o amb notes baixes pugui aprovar les POB amb bona nota si té sort, i que un altre que s’ho ha tret amb bones notes o relativament bones, si té mala sort no les passi.
Això és una valoració objectiva?
Si us plau, deixem la bona o mala sort per als jocs d’atzar i no permetem que afecti al futur dels nostres joves.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT