PUBLICITAT

Controls de qualitat turística

  • LES INSPECCIONS ALS HOTELS DEMOSTREN QUE ES VA EN LA BONA LÍNIA
EDITORIAL

És una gran obvietat que el turisme s'ha consolidat durant els darrers anys com un dels sectors econòmics més potents d'Andorra, ja que progressivament ha anat incrementant el seu pes dins de l'estructura econòmica del Principat. Ara bé, tal com hem insistit en moltes ocasions, aquesta progressió s'està veient frenada per un model turístic que s'ha començat a demostrar caduc i en què s'ha tardat massa a introduir-ne canvis per millorar-ne el seu nivell.

I és que potser en els últims temps s'ha mirat massa cap a la quantitat i s'ha deixat un xic obligada la qualitat, i pensem que s'ha de treballar per invertir aquesta tendència. És precisament en aquest sentit que el Govern ha efectuat durant aquest any un total de 99 inspeccions per tal de contrastar si la categoria que oferten els establiments hotelers s'adequa a les instal.lacions i serveis que donen. Així, durant l'any passat, la verificació de la classificació dels hotels conforme els paràmetres de qualitat es va realitzar en 116 negocis de l'hostaleria, segons ha explicat a EL PERIÒDIC D'ANDORRA el director de Turisme, Sergi Nadal. I és que les primeres indicacions d'entrada de Claude Benet com a titular del Ministeri de Turisme van ser precisament l'increment d'aquestes inspeccions. Així, els 297 establiments registrats reben almenys una vegada cada dos anys un control d'aquesta mena. En aquestes revisions, però, i segons va especificar Nadal, "no entra la qualitat del tracte humà i el servei, sinó les exigències respecte a les infraestructures". Mentrestant, pel que fa als barems de qualitat, el balanç més recent que en fa l'Executiu ha estat satisfactori, tenint en compte que no ha hagut d'obrir cap expedient sancionador malgrat haver rebut prop de 85 reclamacions i queixes. És a dir, això significa que el Departament de Turisme no s'ha vist mai obligat a penalitzar els establiments des de la Llei general d'allotjaments turístics del 1998. En aquest línia, s'ha de tenir en compte que tot i que durant l'any passat Andorra va rebre 4.775.000 pernoctacions, els greuges formalitzats als fulls de reclamació van ser menors. Per tant, veiem amb optimisme tant el treball de control de qualitat del Govern com el compliment de la normativa per part dels establiments hotelers, que certifica que es vol anar cap a l'excel.lència de l'oferta turística. A més, aquesta estratègia hauria d'incloure la intervenció del sector públic per donar un impuls decisiu a la formació tècnica i professional del sector i per buscar solucions a la problemàtica de preus mínims en l'hostaleria en funció dels estàndards atribuïts als establiments. Són molts ingredients que cal saber combinar per oferir un menú de qualitat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT