PUBLICITAT

Les compres, un potencial que cal saber aprofitar

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va presentar ahir durant la reunió de cònsols el Pla Estratègic del Turisme de Compres, que s’inicia amb un estudi que diagnosticarà el sector comercial i la competitivitat del mateix. S’ha de contemplar amb entusiasme aquesta iniciativa i, especialment, les accions que els experts determinin.
 
El comerç és una activitat innata d’Andorra, però malauradament l’anomenat turisme de compres ha anat a la baixa els darrers anys. Malgrat que en període de puntes de visitants el país viu una invasió de turistes, l’opinió del comerç acostuma sempre a ser negativa, acompanyada d’una frase de resignació: «Molta gent amb poques bosses».
 
Cal per tant, determinar-ne els motius, que no es poden entendre només amb la crisi econòmica i la disminució del poder adquisitiu, ja que una part de les causes té a veure amb la pèrdua d’atractiu de la plaça andorrana.
 
Malgrat tot, Andorra és l’escenari d’implantació de tota mena de franquícies que es disputen les zones més apetitoses, que no dubten en fer inversions importants per obrir els seus aparadors.
 
Cal, sobretot, superar la bipolaritat de l’oferta turística entre els productes associats a la neu i l’esquí i la resta de productes; la concentració de la demanda en el temps, vinculada en la seva principal part al producte majoritari.
 
Segons el Llibre Blanc del Comerç de la Unió Europea, en les destinacions turístiques, ja siguin urbanes, d’interior o de litoral, anar de compres i fer turisme són dues activitats que van de la mà, compartint fins i tot un mateix escenari físic, els centres històrics o nuclis urbans. Andorra té el potencial i acumula una gran experiència, i només cal saber com millor utilitzar-lo en benefici de tots.

Comenta aquest article

PUBLICITAT