PUBLICITAT

El toc de personalitat que necessita el comerç

Els turistes han augmentat un 10,6% aquest any si ens hem de creure la xifra que ahir va donar a conèixer el ministre de Turisme, ja que Francesc Camp es reuneix avui amb representants de la Unió Hotelera per intentar aclarir les divergències sobre el recompte de turistes que ofereix el ministeri.
Tot i això, les xifres oficials parlen d’un increment que és considerable, encara que es veu entelat per la disminució en l’apartat d’excursionistes, aquells que baixen i pugen en un dia i no fan nit en cap hotel.
Es poden fer diverses lectures. Si es dóna per bo l’argument de que estem en una fase de recuperació econòmica, resulta estrany que el visitant més proper caigui aquest any, ja que se suposa que el poder adquisitiu també haurà notat una lleugera millora i els nostres veïns disposen de majors recursos per fer escapades. Camp atribueix aquest descens a la pèrdua de competitivitat del sector comercial, fet que condueix a una profunda preocupació tenint en compte el pes que té el comerç en l’economia del país, tant pel que fa a la contribució al PIB com pels llocs de treball que manté.
Andorra no pot prescindir del turisme de compres, que s’ha de veure recolzat per diverses alternatives que captin els visitants perquè la compra no sigui l’únic motiu del viatge. El ministre ha avançat que un pla estratègic ha de permetre radiografiar la realitat del sector, i segurament cal insistir en què els hàbits canvien i els visitants no arriben a Andorra amb la idea de fer compres, sinó que aquesta activitat s’engloba dins d’una més amplia, la del oci, i això fa que la despesa es diversifiqui. A les dues bandes de les fronteres andorranes l’oferta comercial és molt àmplia i els ciutadans veïns tenen satisfetes les seves necessitats. L’estudi ha de servir per veure la transformació que necessita el comerç per tenir un matís diferent.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT