PUBLICITAT

Recollir els fruits del turisme britànic

  • ÉS UN CLAR EXEMPLE DE CONTINUAR BONES POLÍTIQUES I UNIR ESFORÇOS
EDITORIAL

Un dels senyals més evidents de la delicada situació per la qual passa el sector turístic és, des de fa temps, la davallada del nombre de visitants provinents del Regne Unit. Fins i tot abans que comencés la llarga crisi econòmica en què ens trobem, el turisme britànic ja havia començat el seu descens particular. Negligit durant massa temps tant pels promotors privats com, especialment, per les administracions públiques, un mercat que anys enrere havia estat molt beneficiós per al Principat travessava les seves hores més baixes.

Les dades ens indiquen que s'està començant a invertir aquesta tendència. Aquest rotatiu publicava ahir que els 630.000 euros destinats a promoció durant la temporada passada, essencialment als mercats britànic i rus, han tingut un retorn de 20 milions d'euros. Així es va posar damunt la taula a la reunió d'Infoturisme --que aplega representants d'Andorra Turisme i dels comuns-- de divendres passat. El dia 28 es farà públic l'informe definitiu referent a la temporada passada. A l'espera d'unes dades més concretes i detallades, la valoració de totes les parts implicades és positiva, com no podia ser d'una altra manera. El turisme de neu, com la gran majoria de sectors econòmics, està encara sota els efectes d'una crisi profunda, però és esperançador saber que les mesures adoptades comencen a donar fruits.

La part més positiva d'aquests resultats no són, però, les xifres per si mateixes, sinó el procés que ha permès començar a invertir la tendència a la baixa. Cal recordar que les accions per recuperar posicions en el mercat britànic van començar durant l'última etapa de l'anterior Govern liberal, essent ministre de Turisme Juli Minoves. L'administració socialdemòcrata ha seguit i incrementat els esforços ja iniciats i, per tant, cal saludar efusivament la continuïtat de les bones polítiques. En aquesta continuïtat hi ha tingut un paper destacat Andorra Turisme i el funcionament cada cop més professionalitzat de l'entitat.

D'altra banda, la lluita per rellançar Andorra com a destinació turística entre els britànics també ha comptat amb la participació dels comuns. La voluntat d'unitat de les diferents administracions ha estat la tònica dels últims temps en matèria turística i és d'esperar que així continuï essent en el futur. Els cònsols van demanar divendres que les aportacions a Andorra Turisme es basin en criteris més tècnics. Estaria bé escoltar-los, ja que si des dels comuns s'ha entès que és Andorra el producte a vendre i l'Estat qui ha de marcar la direcció, també des de l'administració central se'ls ha de tenir en compte.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT