PUBLICITAT

Andorrans encara reticents al comerç electrònic

A escala global, les vendes en línia han experimentat un alça del 20% el 2017 respecte l’any anterior. El seu creixement que ha vingut liderat per l’auge en els continents europeus i asiàtic, segons recull l’estudi de Knight Frank. Concretament a Àsia, és la Xina la que marca la tendència, ja que el 19,6% dels compradors del gegant asiàtic compra a Internet cada dia i un 65% ho fa a través del mòbil.
A Espanya, la realitat avala les dades, ja que menys d’un terç de les botigues en línia a Espanya realitza enviaments a tot el país, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE). A més, el canal en línia només representa taxes superiors al 25% de les vendes totals en el 8% de les empreses de més de deu empleats.
A Andorra el comerç electrònic es fa pregar. Segons la primera enquesta que ha dut a terme el departament d’Estadística del Govern en col·laboració amb Andorra Telecom sobre l’equipament i ús de tecnologies de la informació i la comunicació a les llars, només un 31,3% dels andorrans diuen que en els darrers tres mesos han fet una compra en línia mentre que aquest percentatge és del 56% en la mitjana de la Unió Europea. I, de fet, els que diuen que fa més d’un any o que no n’han fet mai se situen en un 55,6% a Andorra davant el 33% de la UE. El que més solen comprar per internet els enquestats a Andorra és roba o calçat o allotjaments de vacances. Caldrà fer una profunda reflexió dels motius que situen Andorra a la cua de l’ecommerce tenint en compte que es tracta d’un sector capdavanter. Òbviament el país necessita la venda presencial perquè es tradueix en turistes i visitants que tenen com a destí a Andorra, però tampoc es pot tancar els ulls davant l’auge d’un sistema que pot agradar més a menys, però que ha arribat per quedar-se i té encara molt espai per créixer.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT