PUBLICITAT

L’opinió dels clients dels hotels serà encara més valorada

El Consell de Ministres va aprovar ahir el reglament regulador de la classificació dels establiments d’allotjament turístic hoteler. Hotels, aparthotels, hostals i residències, i pensions tindran un any per adaptar-se a la nova normativa, que fixa els requisits necessaris per categories, és a dir les estrelles hoteleres
El que més ha cridat l’atenció, però, ha estat el que s’ha anomenat reputació en línia, ja que els establiments estaran sotmesos a les opinions dels usuaris, que poden arribar a suposar una rebaixa del 25% de la nota assolida en base als criteris obligatoris i optatius.
La reputació en línia no és més que el seguiment actualitzat dels establiments per identificar el que fan bé i el que no. La importància d’aquest nou metode radica en què aquesta reputació serà tinguda en compte a l’hora d’atorgar les classificacions a cada hotel. La Llei d’allotjaments turístics que el Consell General va aprovar l’any passat preveu fer un control de 250 establiments, amb la qual cosa els negocis s’incorporen a un nou sistema de valoració que cada cop té més pes.
El turista espanyol és molt important a Andorra. I un 90% dels turistes d’aquest país solen utilitzara els comentaris i valoracions dels usuaris a internet per realitzar les seves reserves. Segons el baròmetre Kayak  de viatges, el 87% dels enquestats afirmen que els comentaris i valoracions d’un hotel és un factor que tenen en compte a l’hora d’efectuar la reserva. D’aquest total un 42% pren la seva decisió de reserva en funció dels mateixos.
Cert que hi ha l’altra cara de la moneda, la menys positiva, la que aixeca recels en els negocis hotelers. Encara que quan comprem a través d’internet el que més valorem és l’opinió d’altres usuaris, la veritat és que tampoc ens podem refiar al cent per cent. Algunes plataformes no permeten donar una puntuació global a cada hotel, sinó que les que apareixen són fruit dels càlculs realitzats després de la valoració de diversos dels seus serveis. A més, les opcions per votar per cada servei parteixen de 2,5 i no de 0, de manera que en calcular la mitjana aritmètica de tots els factors les xifres que s’obtindran sempre seran més altes. D’altres amaguen les opinions més negatives. Agradi més o menys, a una mica de trampa o no, tampoc es pot anar contra corrent.

PUBLICITAT