PUBLICITAT

El retorn econòmic dels esdeveniments d’estiu

Com cada any, a finals de juliol arriba el balanç de l’espectacle que porta el Cirque du Soleil. Més enllà del nombre d’entrades venudes que Andorra Turisme va fer publiques diumenge, les xifres rellevants són les comptabilitzades per hotelers i comerciants per conèixer si efectivament l’esdeveniment aporta visitants de qualitat al país –entenent així aquelles persones que pernocten i consumeixen al Principat– i que, per tant, s’està aconseguint desestacionalitzar el turisme o si, del contrari, la gent ve, mira l’espectacle i marxa, o es queda però fent una despesa mínima al país. 
Com és habitual, les opinions entre el sector de la restauració i el dels hotels són diverses. Hi ha des dels que voldrien que el circ es quedés al Principat tot l’estiu, als que es queixen per la manca d’aparcament o per la poca despesa que genera la gent que ens visita. 
Es miri com es miri, però, el cert és que esdeveniments com el circ o com d’altres que també s’han impulsat a nivell esportiu generen moviment de visitants a Andorra en uns mesos històricament fluixos per la zona. Amb tot, és segurament cert que no tots els turistes gasten el mateix i que, en alguns casos, la vista deu ser fugaç. Però també ho és que el sector ha de saber reinventar-se i aprofitar l’arribada de consumidors potencials. Un exemple clar és que alguns restaurants de la zona han notat un increment important de clientela, ja que bona part del públic sopa al país després de veure l’espectacle. Això requereix, però, d’un esforç per part del sector per obrir fins més tard i per oferir menús assequibles i cridaners. El mateix passa amb els comerços, ja que bona part dels espectadors passegen per l’eix principal del país abans d’arribar al parc central. És evident que el flux de gent per si sol no aporta compres, però cal ser autocrítics i reconèixer que no tot sempre depèn dels qui organitzen els esdeveniments. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT