PUBLICITAT

Planificar i programar les obres públiques

E ls constructors demanen que s’elabori un pla nacional d’infraestrcutures en l’edificació per definir  i programar a 20, 30 o fins i tot 40 anys vista quins són els projectes que necessita el país. D’aquesta manera, considera el sector, s’evitarien finals com el viscut recentment amb el The Cloud. El pla hauria de servir perquè les empreses poguessin definir millor la plantilla que necessitaran en funció dels grans projectes de país. 
Les infraestructures que s’han previst fer i que finalment s’han quedat en un calaix no són poques: des del recent The Cloud fins a l’edifici multifuncional, passant pel telefèric del Carroi o fins i tot l’heliport nacional, que de moment segueix sense data ni un futur massa clar. Tot plegat un seguit de projectes que, en paraules de Filloy, semblen un «capritx del polític de torn». I és que la retirada del famós The Cloud ha sigut un cop fort, tant pel sector de la construcció, com per la imatge de DA. Un projecte que des del principi trontollava, amb la marxa del ministre que el pilotava, i els dubtes que generava dins del propi Executiu i que finalment ha quedat en no-res. El Govern, però, l’havia defensat en tantes ocasions que la patacada ha sigut encara més gran. Potser els constructors tindran la sort que la zona acabi convertint-se en una plaça, com molts ciutadans demanaven a través de les xarxes. Un projecte que donaria una mica d’aire i de color a l’atapeïda avinguda Meritxell. Sembla, però, que Andorra Telecom té clar que allà hi ha d’anar un projecte rendible econòmicament i les places, per desgràcia, no ho són. 
Més enllà, però, d’aquest últim fracàs taronja, la proposta feta per Acoda és de sentit comú, ja que més enllà d’ajudar als constructors en la seva planificació, els governs han de ser molt conscients que els projectes es fan amb diners públics i que no es poden engegar sense una clara constatació que seran viables. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT