PUBLICITAT

El fenomen dels pisos catalogats com a turístics

Les reclamacions dirigides al Servei d’Atenció al Consumidor s’han reduït en un -10% l’any passat, i s’han situat en 632. Principalment les han fetes ciutadans d’Andorra (47%) i visitants espanyols (el 46%). Els principals sectors que esdevenen objectiu de requeriments són els allotjaments turístics (26,74%), la venda de productes electrònics (9,65%) i la venda i reparació de vehicles (9,8%).
Andorra és un país bàsicament de serveis i, per tant, és comprensible que hi hagi un volum important de queixes dels usuaris, tot i el descens que reflecteixen les dades pel que fa a l’any passat. La venda de productes electrònics (9,65%) i la venda i reparació de vehicles (9,8%) són dos sectors habituals que acostumen a liderar les reclamacions, i aquest any s’hi afegeixen els allotjaments turístics, un sector en auge que es troba en el punt de mira perquè tot just disposa d’una reglamentació pròpia.
El Consell General va votar fa un any la nova llei de l’allotjament turístic, que té com a principals objectius lluitar contra els pisos il·legals i millorar la qualitat dels serveis que ofereixen els allotjaments. Es tracta d’una activitat relativament nova que dona uns beneficis importants. La seva proliferació s’està convertint en un problema important en zones com les Balears o les Canàries on molts inversors particulars posen en cartera els pisos durant la temporada alta amb la pretensió d’ingressar diners suficients per cobrir la hipoteca, i ho fan sota la tutela d’immobiliàries que ofereixen els immobles directament en països com Alemanya o Suècia. A Andorra no s’ha ha arribat a aquest nivell, però l’associació que agrupa els allotjaments turístics atribueix l’increment de les reclamacions al fet que hi ha més empreses. És un reconeixement que es tracta d’un sector en clara evolució ascendent i per tant cal que aquesta sigui controlada, per afavorir els interessos dels usuaris però també dels mateixos empresaris.

Comenta aquest article

PUBLICITAT