PUBLICITAT

Cap a una xarxa d’autobusos pròpia del segle XXI

Un autobús de transport urbà.
Un autobús de transport urbà.

El ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, va anunciar ahir la convocatòria per al concurs que ha de reestructurar la xarxa d’autobusos del país, gairebé dos anys i mig del primer intent que el Govern va declarar desert unilateralment quan les demandes de diferents companyies proliferaven a la Batllia pel que els candidats consideraven premisses vagues o incongruents. Val a dir que el Govern va fer un mea culpa més sonor del que ens té acostumats i va prometre que convocaria un nou concurs a finals de l’any passat, un fet que tampoc va succeir.

Intentarem però dipositar totes les esperances perquè el que es va presentar ahir sigui el concurs per a la remodelació de la xarxa d’autobusos pròpia del segle XXI que el país, els residents i els visitants es mereixen. Cal aplaudir la voluntat integradora del sistema i l’acollida de les sol·licituds perquè la part alta d’Escaldes-Engordany tingui un servei decent. A més, per fi, l’Estació Nacional d’Autobusos serà un punt més de la xarxa i no una illa desconnectada que requeria caminar amb l’equipatge fins a altres marquesines. 


Confiem també que la nova xarxa allargui les hores de servei en un país on tots sabem que les jornades laborals són llargues i la freqüència que posa a prova la paciència dels ciutadans. Aquests dos punts milloraran més o menys segons la voluntat dels concursants, encara que una proporció elevada del puntatge s’obtindrà per aquests aspectes. Potser el Govern podria haver fixat uns requisits mínims en aquest àmbit per assegurar que ningú es queda oblidat en una marquesina de nit o durant més de 60 minuts. 


Per últim, a priori, la baixada de preus del 10% anunciada sembla un bon incentiu per fomentar l’ús del transport públic però no servirà de res si el servei no ens assegura l’hora d’arribada a la feina o a l’escola en condicions dignes. 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT