PUBLICITAT

Un pont amb un rerefons sobre la sostenibilitat del model turístic

El Principat es prepara per afrontar un dels caps de setmana més profitosos en quant a l’arribada de visitants. Les previsions del sector hoteler són esperançadores, amb un 85% d’ocupació mitjana, afavorida per les nevades primerenques que han permès que les diferents estacions puguin obrir les seves pistes. Una de les pedres, però, podria ser la de les compres, que davant de la crisi del sector, és una incògnita els resultats que obtindran en facturació. 
L’opinió pública és conscient de la importància d’un sector com el turisme per a l’economia del país, sobretot en quant a l’hivern. El pont, però, es produeix en una setmana en què s’ha celebrat la Conferència del Clima a Madrid, que ha posat sobre la taula l’alerta que hi ha arran de l’escalfament  global i de les conseqüències que això pot comportar per a molts països, com també Andorra.

El mateix cap de Govern, Xavier Espot, va alertar de les conseqüències per a l’economia andorrana, que a l’hivern depèn bàsicament de la neu, i va advocar per la necessitat de potenciar el transport públic i el parc de vehicles elèctrics.
Òbviament, el debat actual genera disjuntives. D’una banda es reclama preservar el clima i implementar accions i, de l’altra, es posa de manifest l’excessiva dependència d’un model que, com en molts altres llocs, genera molts dubtes mediambientalment. Es preveu que aquest cap de setmana entrin al país uns 43.000 vehicles. Canviar un paradigma en el model turístic no es fa d’avui per demà, però és una pregunta que el Govern i els comuns s’hauran de plantejar. Això també es trasllada en altres indrets, però Andorra, que no estarà exempta de ser vulnerable si les pessimistes previsions de l’ONU es compleixen, hi haurà de fer front i convé que ho faci més aviat que tard. Una mostra dels dubtes que es generen i de les incerteses és la manifestació pacífica que protagonitzarà avui Fridays For Future, precisament en una data en la qual pot fer reflexionar a més d’un.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT