PUBLICITAT

Un aval a la coalició amb una abstenció preocupant

Les eleccions comunals d’ahir van deixar un resultat que segurament portarà a lectures dispars però amb  poques conseqüències rellevants a curt termini pel que fa a escala nacional. Internament, però, els partits sí que en faran diferents interpretacions. D’entrada, la coalició del Govern va resistir als cants que apuntaven un cert malestar després del pacte consumat després del 7 d’abril, quan els Liberals havien anat de bracet amb els socialdemòcrates. Ara, però, els dubtes s’han dissipat i els partits que configuren l’Executiu poden respirar tranquils en el que queda de legislatura. 

En els pròxims mesos segurament resultaran més interessants les evolucions que es produeixin a dins de les formacions. Per la banda de DA, els taronja hauran de fer autocrítica després dels resultats a Escaldes, que ha sigut tradicionalment un feu seu i que ara ha caigut a mans del PS. El més probable és que els més crítics al pacte amb els Liberals, que finalment no es va consumar, quedin exposats. Per tant, l’escrutini pot ser un missatge adreçat a Toni Martí, reaci a anar de bracet amb el partit blau, i als seus intents de tornar a la política. Paral·lelament, han quedat reforçats els lideratges de Conxita Marsol i de Josep Àngel Mortés, que aspiraven a la reelecció. Al PS Rosa Gili va ser clarament la guanyadora per la seva victòria a Escaldes. Gràcies a aquest triomf,  el PS va salvar els mobles. Tot i això, caldrà veure la força amb què s’erigeix la cònsol major electa dins del partit de cara a futures conteses electorals i si arriba a qüestionar el lideratge de Pere López. D’altra banda, caldrà veure quin rol continuaran tenint alguns candidats com Dolors Carmona i David Rios, que tot i ser derrotats, no van aconseguir prou suport per inquietar els guanyadors. Més enllà dels partits, la fluixa dada de participació, que es va quedar en el 56%, va posar damunt la taula una evident preocupació sobre la desafecció que hi ha cada cop més al Principat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT