PUBLICITAT

El retorn a l’escola i els canvis després del confinament

El Govern està ultimant un protocol per reobrir les escoles a partir del 2 de juny, en una tornada que seria optativa i que implicaria el retorn de manera gradual. És una bona notícia perquè vol dir que sanitàriament és segur obrir els centres, que precisament van ser tancats per evitar una gran propagació de la Covid-19 dins dels recintes, tenint en compte que els nens i nenes són vectors de transmissió importants.

Per tant, si tot evoluciona favorablement, els infants podran retornar als centres educatius després de més de dos mesos de  confinament. La mesura beneficiarà també els pares, que podran conciliar millor la feina i la família tenint en compte que l’1 de juny es poden tornar a obrir comerços, bars i restaurants –de manera limitada– i també per als mateixos nens i nenes. L’escola és un centre de transmissió de coneixement important i una etapa que defineix bona part del futur dels alumnes. Acudir als centres també implica l’aprenentatge d’uns valors, d’altres maneres de fer i de companyerisme.

Malgrat que fins ara s’havia fet via de les classes telemàtiques, el ritme d’aprenentatge no ha sigut el mateix perquè l’escola, si bé ha fet passos en l’adaptació de les tecnologies, no està preparada per acollir totes les classes per aquesta mecanisme. A més, també cal recordar la importància sobre la funció social que tenen alguns centres com a espai que engloba alumnes de diferents famílies amb realitats molt diferents. Ara també caldrà fer un acompanyament a tots els alumnes per les conseqüències que ha provocat el confinament a nivell psicològic i, després, també en el decalatge sobre el temari. Un altre repte també serà analitzar els canvis necessaris que es puguin fer davant d’eventuals crisis sanitàries que es produeixin en el futur.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT