PUBLICITAT

Un sector que s'ha de reciclar

  • EL NEGOCI DE L'AUTOMÒBIL S'HA D'ADAPTAR A UNA DEMANDA CANVIANT
EDITORIAL

Aquest cap de setmana s'ha celebrat una nova edició de la Fira de l'Automòbil d'Andorra la Vella.

I les primeres valoracions del certamen no són gaire esperançadores, ja que els resultats han estat força pitjors que l'any passat. En aquest sentit, la presidenta de l'Associació d'Importadors de Vehicles (AIVA), Maite Mas, va explicar ahir que l'afluència de visitants ha estat inferior al 2009, i ho va atribuir al fet de coincidir amb altres esdeveniments que s'han celebrat al país i a la Seu d'Urgell, així com a la conjuntura econòmica. La presidenta va indicar que fins a final de mes, moment en què es tanquin totes les operacions, no es podrà calcular quantes vendes s'han assolit, tot i que la seva percepció és que també seran inferiors. Tot i la negativitat de les dades, des del sector miren el futur amb optimisme, ja que creuen que aquests mals resultats són puntuals i, per tant, estan convençuts que el sector s'anirà recuperant progressivament. I una prova d'aquest convenciment és que afortunadament continuaran apostant per la celebració de la fira.

Durant la inaugura de la fira, el cap de Govern, Jaume Bartumeu, va anunciar que l'Executiu no pot oferir per al Pressupost del 2011 cap incentiu al sector "per la crisi econòmica per la qual estem passant". Des de l'AIVA entenen aquest argument però també remarquen que és necessària la renovació del parc mòbil del país, ja que el de sehona mà comença a ser vell. La qüestió de les ajudes públiques o subvencions al sector de l'automòbil sempre és un tema delicat, ja que si bé per exemple Espanya es caracteritza per la implantació de mesures contundents per ajudar el sector, també s'ha de tenir en compte que la indústria de l'automoció del país veí té una estructura i unes dimensions incomparables amb les del Principat. D'altra banda, s'ha de tenir molt present que les vendes d'automòbils que es van registrar en els anys de bonança difícilment es repetiran i obsessionar-se en voler tornar a aquestes xifres podria ser un greu error perquè pensem que eren irreals. És a dir, si bé pensem que tard o d'hora el Govern s'hauria de plantejar alguna mena d'iniciativa que contribuís a millorar la situació d'aquest sector, també creiem que el negoci de l'automòbil en certa manera s'hauria de reciclar, sabent-se adaptar als temps d'avui i al tipus d'una demanda canviant. Igualment, al doble esforç dels poders públics i del propi sector, caldria sumar-hi l'empenta del sector bancari per estrènyer menys el cinturó del finançament tot i facilitant les fórmules que donin més facilitat al comprador per adquirir un vehicle. Amb el treball conjunt el sector segur que es recuperarà.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT