PUBLICITAT

Marc Gené: «Em van caçar a 200 quilòmetres per hora»

PER ANDRÉS LUENGO
Periodic
Gené, el maig a Montmeló, a punt per al gran premi d'Espanya Foto: EL PERIÒDIC

PILOT D'F1. 36 grans premis disputats, provador de Ferrari, campió de les 2 Hores de Le Mans, padrí del circuit de kàrting de Grandvalira i ... ¡un 'fitipaldi'!

–Comencem per Le Mans, la peli: entre el Porsche 917 de McQueen i el Ferrari 512 d'Stahler, ¿quin tria?

–Els dos m'agraden. Recorden molt els Peugeot i els Audi actuals, els líders de la categoria. Però per afinitat sentimental, em quedo amb Ferrari.

–¿El primer cotxe que va tenir?

–Un Ford Escort.

–De tots els que han passat per les seves mans, ¿a quin li té més carinyo?

–Hmmm... El BMW M3. En vaig tenir un a l'època que corria amb Williams. Un clàssic atemporal.

–L'imagino el campió d'Scalextric a can Gené. ¿M'equivoco?

–Ho faig bé, la veritat. Hi ajuda que els nens són petits, tenen 3 i 5 anys. Encara els guanyo, però els amics de la gran ja m'ho posen difícil.

–¿L'han multat mai per excés de velocitat?

–Sí: a França, a Anglaterra i... també a Espanya, ara fa dos anys.

–¿I a quant circulava, si no és indiscreció?

–Em van caçar a 200 per hora.

–Ja haurà fet acte de contrició.

–I penitència, és clar. Em van treure sis punts. He hagut de tornar a l'escola per recuperar-los. Però no m'han tornat a multar. He après la lliçó.

–Amb el Red Bull de Vettlet, ¿hauria guanyat, Alonso?

–Crec que sí.

–En percentatge, ¿quina part d'un campionat depèn del cotxe i quina, del pilot?

–Avui el pilot compta una miqueta més, posem que un 60%. Mirem la classificació actual: amb el mateix cotxe, Vettel va líder, i Webber, quart; Alonso va tercer, i Massa, sisè.

–Les hostesses estupendes que pul·lulen pel paddock, ¿calen?

–Per mi, podrien no ser-hi, i l'F1 seria igual d'espectacular. Però una part del públic masculí les trobaria a faltar.

–¿Per a quan una dona pilot a l'F1?

–L'automobilisme és un dels pocs esports en què la dona pot competir amb l'home en igualtat de condicions. No hi ha cap limitació: ni física ni tècnica ni de reglament.

–¿On és el problema, doncs?

–Que és encara un esport eminentment masculí. Hi ha tan poques noies competint en kàrting, que les possibilitats que facin al salt a la F1 són remotíssimes. Però hi ha hagut casos: Michelle Mouton, subcampiona del mundial de rallies el 1982, i Danica Patrick, avui a la fórmula IndyCar.

–El dia després que Vettel es proclamés campió, Alonso llançava un repete: ¡A veure qui serà el tricampió més jove! ¿Un vaticini?

–Ell. És un pilot excepcional, porta dos anys conduint superbé, i quan li donin un cotxe capaç de lluitar pel mundial, no ho desaprofitarà.

–El tòpic diu que entre els pilots d'F1 no hi ha amics. ¿Qui convidaria vostè a sopar a casa?

–Alonso i Alguersuari. Això sí, per separat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT