PUBLICITAT

TONI COLOM PROPIETARI D'AYMARA

TONI COLOM «Volem que sigui un festival arrelat al país»

Toni Colom, Propietari d'Aymara
Toni Colom, Propietari d'Aymara
Propietari de l’agència de comunicació Aymara, i amb experiència en l’organització d’esdeveniments, Toni Colom impulsa, juntament amb el guitarrista i músic Oriol Vilella, la segona edició del Jambo Street Music, que se celebrarà del 25 al 27 de juliol al Centre Històric d’Andorra la Vella. Doncs amb el treball en equip dels dos entusiastes, es pretén dinamitzar el casc antic i voltants apropant la música a la ciutadania des de totes les seves vessants i expressions. D’aquesta manera, es vol crear un esdeveniment que vagi creixent poc a poc i que s’acabi arrelant al país.
 
–D’on sorgeix la idea de realitzar un projecte com el Jambo Street Music?
–És una idea que em ballava pel cap des de fa temps, i a partir d’aquí vaig anar a veure l’Oriol Viliella per explicar-li la idea que tenia i per poder tirar endavant el projecte de forma conjunta.
 
–Per què en conjunt?
–Perquè quan són projectes que toquen un sector molt específic, jo crec que és millor associar-te amb gent que vegis que suma. I l’Oriol, com és una persona que està activament introduït en el món de la música i és un gran professional, ens vam entendre i vam desenvolupar conjuntament el projecte del Jambo. 
 
–Quin era l’objectiu principal de la primera edició del Jambo Street Music?
–Volíem crear un esdeveniment amb prestigi, que tingui classe, que aportés un valor afegit a nivell musical i que sobretot estigués fet per la gent d’aquí. Ja no a nivell organitzatiu, que és ‘made in’ Andorra al 100%, sinó també a nivell participatiu. I és que jo opino que tot el que funciona a cop de taló, el dia que s’acaba la subvenció, el projecte decau. 
 
–I com es pot evitar aquesta decaiguda?
–Involucrant ja de base a la població, la societat, en aquest cas d’Andorra, així fan seu el projecte i aquest tira endavant. A nivell internacional podem trobar exemples en ‘La Passió d’Esparreguera’ o en ‘Moros i Cristians’. Esdeveniments que si els vols veure, has d’anar a allà, no es pot exportar. Això és el que nosaltres volíem fer però des d’un punt de vista musical.
 
–Quina acció destacaria d’aquesta segona edició?
–El concert més mediàtic, per dir-ho d’alguna manera, seria el dels Gossos. Que actuaran a peu pla, en un escenari que tindrà 20 centímetres, i a més, en 360 graus, és a dir, estaran totalment rodejats per la gent. Volem que tant els del país com els que vinguin de fora, estiguin com en un teatre de petites dimensions. Volem que  la música s’interrelacioni entre tothom. I aquest és un dels segells distintius de Jambo Street Music.
 
–Per què s’ha buscat aquest segell?
–Per oferir una plataforma als músics que tinguin una qualitat del país i que a la vegada, els hi puguem portar algú de fora i apropar aquesta música a la gent. A més, a la mateixa hora, fer-ho al carrer, perquè això és important per no posar cap barrera i dinamitzar els espais de restauració i comerç de la zona.
 
–Quines novetats presenta aquesta edició en front a la primera?
–Aquest any hi ha cine, es portarà una pel·lícula molt aconsellable, ‘Jersey Boys’, la història verídica d’un dels grups que van donar molt que parlar, ‘The Four Seasons’, això ho fem dijous. I divendres, hem creat un espectacle fet a mida, l’espectacle vertical, la música i tot el que passarà allà –que durarà una mitja hora– està fet i parit a Andorra. A més, aquest any també toquem tots els pals, doncs hi ha unes 20 bandes. Hi ha rock, corals, els petits cantors... Toquem tot el que està passant a aquí a Andorra. El festival està pensat per arribar a la gent i que s’escolti la música de forma molt propera per veure també la reacció dels espectadors. A més, també hem creat la primera fira del disc de segona mà, perquè quedi tot una mica completat. La resposta d’aquesta edició també marcarà el procés de la tercera. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT