PUBLICITAT

JORDI TORRES Cònsol menor d'Encamp

JORDI TORRES: «A nivell turístic, tenim atractius que no tenen altres parròquies»

Torres, en el seu despatx al Comú encampadà.
Torres, en el seu despatx al Comú encampadà.
Una nova temporada d’estiu està a punt d’arrencar i les parròquies treuen punta a les seves ofertes. Per a Encamp es presenta, un cop més,uns mesos engrescadors dedicats a mimar al turista amant de la natura. Jordi Torres Aruz,cònsol menor encampadà, ens exposa el ventall de propostes.
 
–Encamp presenta una oferta estiuenca bastant atractiva.
–Pensem que sí. A nivell turístic, tenim atractius que no tenen a altres parròquies, com el Funicamp,i a més, tenim el giny amb aquest model, el més llarg d’Europa, que pot recórrer 6 quilòmetres. Durant el seu recorregut es pot fer una parada en l’estació intermitja, on s’entra a la Vall dels Cortals, una de les valls més verges del país. S’ha construït molt poc i manté les estructures de les bordes antigues, gairebé el mateix paratge de segles anteriors. Si continuem fins l’estació d’arribada, s’ofereix tota una sèrie d’activitats diverses. Una opció és poder-se traslladar a Pessons, un dels circs glaciars més macos que tenim a Andorra on, per exemple, en un recorregut de dues hores, es poden visitar vint estanys. També l’al·licient de trobar-te marmotes o isards durant el recorregut l’agraeix molt el turista que acostuma a fer-se moltes fotos. Oferim un producte que no es troba a altre punt d’Andorra.
 
–El Funicamp és bàsic per aquest tipus de turisme.
– És el vehicle per poder gaudir de tota la oferta turística. El giny té quatre anys de vida durant l’estiu, va estar obert fa un temps a l’estiu i el consulat anterior el va tancar perquè va considerar que no era prou productiu. En arribar nosaltres el vam reobrir perquè teníem clar que, per reactivar la parròquia, el Funicamp era molt important tenint en compte el que volíem oferir a l’estiu. Aquesta serà la quarta temporada que s’obrirà i ho farà el 25 de juliol i fins el 13 de setembre.
 
–El seu funcionament s’ha millorat cada any.
–Gràcies als usuaris i a les enquestes que fem, es poden saber les mancances i quins punts es poden millorar. Una d’aquestes mancances, i que fa dos anys que ens estaven apuntant, era la incomoditat que suposava tornar de l’Orri del Cubil. La gent sempre ha trobar molt atractiva aquesta oferta i des de l’estació d’arribada fins a l’orri, la baixada és fàcil, però es feia molt dur el tornar a pujar. Normalment havien d’esperar als busos que venien de Pessons, passaven cada hora i es feia pesat. La petició era col·locar un enllaç de l’estació d’arribada fins l’orri i, després de valorar l’opció i de calcular pressupostos, vam veure que valia la pena i es va decidir posar un bus que, de manera ininterrompuda,  fes aquest recorregut.
 
–El ‘target’ per a l’oferta turística d’estiu està molt definit.
–Està molt marcat, sí, i molt encaminat cap al turisme familiar. La gent que acostuma a venir a Encamp, sobretot a fer natura, la major part, són famílies i entenem que el què hem de fer és fomentar aquest mercat i oferir propostes perquè estiguin còmodes. La promoció que fem nosaltres com a parròquia és la proximitat i abastem la zona de Catalunya, València o País Basc, per exemple. Busquem captar el turista que estigui relativament a prop.
 
–A nivell de restauració s’han introdu ït alguna novetat.
–Sí, L’any passat ja vam aconseguir que s’obrís Solanelles, també teníem el de Pessons i, aquest any, tindrem el del Funicamp.  A nivell de restauració s’ha ampliat una mica l’oferta i ara l’objectiu del comú és la zona dels Cortals on tenim un rocòdrom, una tirolina i tota una sèrie d’activitats que espodríen desenvolupar. Ara s’hauria de treure una concessió per veure si una empresa està disposada a gestionar aquest espai lúdic i, de cara a l’any que ve, podrem oferir tot aquest espai a la zona intermitja.
 
–Les estàncies esportives d’equips d’èlit col·loquen Encamp al mapa.
–Portem tres anys acabant d’implementar tot allò referent al turisme esportiu. Evidentment, el fet que vingui el Barça –bàsquet, futbol sala i handbol– és la nostra garantia i fa que moltes altres entitats no dubtin de la qualitat de les nostres instal·lacions. Hem d’aprofitar aquesta tirada per introduir-nos en altres mercats i mirar de captar més equips. Pel turisme esportiu som un destí ideal i ara estem acabant de remodelar Prada de Moles, amb l’adequació del camp de futbol i amb la intenció de projectar-nos a equips d’alt nivell. 
 
–Quin és el calendari programat de Prada de Moles?
–Les previsions apunten a finals d’octubre o principis de novembre com a data de finalització de les obres. Segons el que hem parlat amb els tècnics que dirigeixen el projecte, tot va sobre el calendari previst. 
 
–Sense començar encara a activar-se les activitats serà difícil xifrar objectius.
–Sí tenim dades, al menys pel que fa als passatges al Funicamp, a les visites a Casa Cristo, el Museu Etnogràfic que forma part de l’itinerari de l’Hàbitat Rural. En l’apartat cultural tenim dades dels museus per saber si van augmentant els visitants o no i saber si la campanya funciona o no. Al Funicamp, l’any passat vam tenir un increment d’un 12%, que fa pensar que la cosa està anant bastant bé. Tenim altres termòmetres, com Caldea que, tot i que no sigui d’Encamp, és un dels indicadors clau per saber si estem aconseguint que l’estiu ens aporti un creixement sostingut del turisme. Entre totes les parròquies hem de seguir fent aquest esforç per vendre Andorra. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT