PUBLICITAT

DAVID BARÓ Candidat a cònsol major

DAVID BARÓ «Hi ha projectes en curs però no ens ha quedat res per fer»

El candidat a cònsol major a la Massana de Ciutadans Compromesos, David Baró.
El candidat a cònsol major a la Massana de Ciutadans Compromesos, David Baró.
David Baró opta a la reelecció de cònsol major a la Massana amb el suport de Ciutadans Compromesos (CC), el partit que ha estat encapçalant el comú durant els darrers quatre anys. 
 
–Per què ha decidit repetir candidatura?
–Per una qüestió de responsabilitat, perquè hem estat al capdavant del comú durant els darrers quatre anys i optem a la reelecció per completar un projecte de vuit anys, amb noves propostes, amb un equip de continuïtat però també de renovació. 
 
–Com optaran a aquesta reelecció?
–Amb un programa de 207 accions concretes i realistes dividides en 14 eixos per anar millorant la parròquia. I amb l’objectiu d’acabar el projecte de vuit anys que vam agafar amb molta il·lusió.
 
–Què destacaria dels darrers quatre anys de mandat? 
–Hem aconseguit sanejar les finances comunals, reactivar la parròquia a nivell turístic i comercial, acollir esdeveniments importants com mundials o sanejar l’estació d’esquí, que ha passat de tenir pèrdues a generar beneficis. I vam agafar un compromís fa quatre anys amb 132 propostes concretes i n’hem pogut assolir el 98%. A més, si som reelegits, al final del 2019 hem previst que l’endeutament total es rebaixi en menys de nou milions d’euros. 
 
–A nivell de competències i transferències, quines propostes mostren?
–De partida, proposem deu propostes en aquest àmbit, com per exemple l’aplicació i agilització de la llei del cens, hem de tenir un organisme per saber exactament el cens, no pot ser que a Andorra encara no sapiguem quanta població hi ha . També proposem que es pugui canviar el règim electoral i que els ciutadans puguin participar en les meses. Volem facilitar la política energètica del país i redefinir la noció de manteniment de carreteres per augmentar la col·laboració amb el COEX i millorar les vies secundàries. 
A més de crear un únic organisme pel que fa a la regulació, autorització i registre de comerços i empreses amb la idea de facilitar la creació de nous negocis, destacar a més que durant els darrers quatre anys s’han instaurat 150 noves empreses a la parròquia. I volem desplegar una administració que sigui més eficaç amb tràmits de signatura electrònica. 
 
–Com es potenciarà el turisme de la parròquia?
–Apostarem en grans esdeveniments per fer durant tot l’any i no estacionalitzar el turisme. Ara també hem tancat un acord de tres anys amb la Unió Ciclista Internacional, i tindrem copes del món durant els tres proxims anys, tot i que estem mirant d’ampliar l’acord per a dos anys més. Tenim un pla d’accions per a l’estació i treballarem amb els comerciants, hotelers i empresaris per dinamitzar la parròquia. 
 
–Quin és aquest pla per a l’estació d’EMAP?
–Tenim un full de ruta molt clar i a llarg termini volem créixer en serveis. Continuant amb l’aposta de millorar la restauració, amb noves activitats. A més, durant els primers sis mesos del proper any volem reunir-nos amb els agents d’economia social i traçar conjuntament el pla d’acció de l’estació pels propers deu anys. 
 
Perquè volem garantir una estabilitat en les decisions i mantenir l’estació capdavantera amb les corresponents inversions i estratègies. I al setembre de 2016 presentaríem el full de ruta per garantir que hi hagi transparència i per informar. 
 
–Es contempla una ampliació de capital?
–Després de presentar el full de ruta es parlarà. Si volem continuar millorant la capacitat inversora de l’estació i afrontar reptes de futur i noves inversions cal que hi hagi també més capital. Ho plantejarem. Però ens interessaria tenir partners, no una empresa de fora que vingués a comprar, sinó que empresaris de la parròquia o del país poguessin apostar i tenir confiança en aquest full de ruta. 
 
–Hi haurà canvis en el consell d’administració?
–Sí, volem professionalitzar el consell d’administració. Abans era un consens completament polític, amb càrrecs electes del comú i durant aquests quatre anys hem inclòs dos professionals del sector. I de cara al proper mandat tenim la idea de reforçar encara més aquest aspecte amb altres professionals. 
 
– Com ha evolucionat la parròquia des que CC va entrar al comú?
–És una feina que s’ha anat fent des de fa molts anys i s’ha anat picant pedra, però és cert que durant aquests quatre anys s’ha pogut crear riquesa a la parròquia, fomentar el dinamisme i la participació dels ciutadans i el sector privat. 
 
–La ciutadania s’ha implicat en els projectes?
–Sí, hem vist molta implicació, i de forma desinteressada, molta gent ha vingut a oferir activitats o associacions com Carisma que fan actuacions a nivell social i solidari molt important. 
 
–Què els ha quedat per fer a la parròquia?
–No és que ens hagi quedat res, si no que els projectes que no hem pogut tancar estan en curs i en les properes setmanes o els propers mesos es finalitzaran. No hi ha res que no s’hagi tancat. Ara hem fet la radiografia i en aquest moment queda aquest 2,2% per finalitzar de les 132 propostes. Però també cal destacar que a banda del programa electoral, al mateix programa també hi ha l’apartat Full en blanc. És una iniciativa que vam fer ja quatre anys amb la idea de donar altres propostes. 
 
Perquè un comú és molt viu i poden anar sorgint noves demandes i proposicions per iniciar nous projectes, i moltes d’aquestes propostes venen dels mateixos ciutadans. És com un compromís d’omplir aquest full en blanc junts. I en els darrers quatre anys hem tirar endavant 46 projectes que no estaven previstos, com l’edifici dels Arcs o el nou Punt Jove. Fomentant una democràcia participativa aprofitant també les xarxes socials i les noves tecnologies. 
 
–Com definiria la ciutadania de la Massana?
–Una població activa i participativa. És una parròquia que ha anat creixent de forma molt dinàmica. Amb grups de ciutadans que han tirat endavant propostes socials o grups de teatre i associacions que han ajudat a donar vida a la parròquia. 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT