PUBLICITAT

LLUÍS DEJUAN President de l’AAVA

LLUÍS DEJUAN «Al 2019 acollirem el Ral·li Mundial de Cotxes»

El president de l'AAVA, Lluís Dejuan
El president de l'AAVA, Lluís Dejuan
Lluís Dejuan, actual president de l’Associació Andorrana de Vehicles Antics (AAVA), celebra que d’aquí a dos anys l’associació pugui organitzar el Ral·li Mundial de Cotxes al Principat. Una fita que l’entitat perseguia des de feia temps. / Per ESTEFANIA GRACIA
 
–Quin ha estat el progrés de l’associació?
–Com totes les associacions, i més si són de caire lúdic, l’AAVA ha tingut pujades i baixades. Depèn també de les persones que hi hagi al cap davant i dels ànims que es tinguin de fer coses. Però poc a poc, des de fa uns sis anys, l’AAVA ha anat evolucionant en positiu. I avui en dia hem aconseguit un augment dels socis, actualment som uns 230. En poc temps, hem recuperat els socis que teníem i n’hem fet uns 30 de nou. 
 
–I pel que fa a les activitats?
–Les hem anat implementant, sempre, però, seguint amb la vinculació dels vehicle clàssic i antic. També hem anat incrementant la presència de l’associació a nivell internacional.  Hem passat de ser un club local a ser internacional. 
Aquest fet es va consolidar a partir de la nostra entrada dins de la Federació Internacional de Vehicles Antics (FIVA), i a partir d’aquí, jo també vaig entrar a formar part de la seva junta directiva a nivell de l’apartat de comunicació. I amb l’última assemblea general –que es va celebrar a Cracòvia el darrer més de novembre– hem pogut incloure dins de la junta de la FIVA un altre membre de la nostra junta d’Andorra dins el departament de cultura. Per tant, ja tenim dues representacions en una federació de nivell mundial.
 
–L’organització del Ral·li Mundial de Motos Antigues també els ha donat més visibilitat...
–Sí, després d’anar quatre anys darrere perquè ens donessin l’organització del Ral·li mundial de motos antigues de la federació internacional, vam poder realitzar l’esdeveniment el passat juliol a Andorra. L’acte va comptar amb unes 90 motos participants de pràcticament tota Europa. Gràcies també a totes les empreses i entitats d’Andorra que van creure en les jornades. A partir d’aquí, i consensuant-ho també amb l’actual junta directiva vam creure adient demanar l’organització del Ral·li Mundial de Cotxes. Què és una meta que qualsevol federació del motor de qualsevol país voldria tenir. 
 
–Quan es farà aquest Ral·li Mundial de Cotxes a Andorra?
–Aquest any es farà a Eslovàquia, l’any que ve és farà a Anglaterra i al 2019 ens tocarà a nosaltres. Per a nosaltres és la màxima fita que podem aspirar a nivell d’organització d’esdeveniments del motor clàssic. Per tant, durant aquesta celebració tindrem tota una setmana entre 80 i 100 vehicles d’altíssima gamma a nivell antic, que no deixen de ser peces de museu ambulant. I esperem tenir unes 200 persones amb els vehicles que visiten durant aquella setmana el Principat. 
 
–Quines activitats es faran durant la setmana del ral·li?
–Per complementar el Ral·li Mundial de Cotxes farem concursos, exposicions al carrer, excursions turístiques pel país... Procurarem que els participants, que poden provindre de tots els països del món, marxin de les jornades amb un bon record d’Andorra.
 
–Tot i això, seguiran amb els actes tradicionals de l’AAVA?
–Per suposat. Seguirem amb les activitats que hem fet durant els darrers anys. La fórmula que hem trobat per als nostres associats és fer sortides mensuals, en fem d’un i dos dies, i tot i que sempre anem a buscar alguna cosa relacionada amb el motor clàssic o antic, barregem les activitats amb la cultura, el folklore, la gastronomia...
 
–Quina és la propera sortida que tenen planificada?
–La propera sortida la farem el 20 de març i anirem a veure el Museu del Tren de Catalunya. Podrem veure altres vehicles i aprofitarem per fer una calçotada. També, cada any dediquem una part de les sortides a la descoberta d’alguna regió propera, normalment no fem sortides majors de 150 a 200 quilòmetres de distància. Perquè també cal tenir en compte que fer 400 quilòmetres en dia amb cotxes clàssics és tota una fita. 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT