PUBLICITAT

CHRISTOPHER HINTEREGGER Director Científic

CHRISTOPHER HINTEREGGER «Andorra és visible però no tothom hi té interès»

El Director Científic del congrés, Christopher Hinteregger, ahir.
El Director Científic del congrés, Christopher Hinteregger, ahir.
Christopher Hinteregger és el director científic de la novena edició del Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya d’Andorra. / Per ESTEFANIA GRACIA
 
–Quin és el propòsit del congrés?
–Té el propòsit de poder ajuntar a diferents sectors i persones de l’àmbit del turisme per dialogar sobre les darreres innovacions i el desenvolupament i per estudiar com pot evolucionar en un futur. És una oportunitat per intercanviar informació. 
 
–Com ajuda el congrés a Andorra?
–Crec que és una decisió intel·ligent que el Govern aprofiti aquest esdeveniment, perquè és públic i Andorra –com a destinació de muntanya– pot crear una imatge a través del que expliquem durant el congrés. A més d’ajudar a posicionar al país en el mercat internacional. Per tant, crec que aquesta jornada és molt útil per reforçar el turisme d’Andorra com una destinació de muntanya. 
 
–Andorra és visible per als països de fora?
–Crec que depèn de la zona europea. Tot i que molta gent sap que Andorra està situada entre muntanyes i ofereix una sèrie d’activitats que et permeten passar un cap de setmana o unes vacances més llargues. Però és una història diferent que la gent conegui el país a que la gent realment estigui interessada en venir. I crec que esdeveniments com el congrés ajuden a adquirir aquest interès. 
 
–En el congrés també es tracta la combinació entre esport i aventura. Com es poden connectar aquests dos aspectes?
–Tot està lleugerament relacionat, perquè si tu esquies o fas qualsevol altre esport de neu, tot i ser aventures, són activitats i estan connectades amb l’esport. Molta gent creu que l’aventura està en anar a la muntanya i caminar o fer escalda, però per suposat, també es pot pensar en altres activitats com volar en parapent o el tobotronc de Naturlandia. 
 
El país té una barreja de turisme que representa diferents branques, es connecta amb l’apartat públic, privat, científic... I aquests aspectes poden fer un bon mixt per entendre on s’està. 
 
–El turisme d’esport i aventura és el futur del turisme de muntanya?
–No com a únic futur. L’esport inclou moltes activitats i és un aspecte molt important de la destinació. L’aventura pot ser un gran desenvolupament per oferir facilitats i entreteniments. Però és veritat que no pots oferir les mateixes prestacions que fa 20 anys enrere, perquè el panorama ha variat. 
 
Abans, el turisme era senzill, la família anava a esquiar durant tot el dia i era bàsicament el que necessitaven per venir. Però ara això està canviant, perquè la gent busca més experiències i activitats, no només quedar-se en l’esquí. 
 
–Què pot fer Andorra per aportar més visitants i no quedar-se només en el turisme d’esquí?
–Està bé que es generin paquets turístics, per poder oferir així els diferents serveis que comentàvem abans. També es poden dividir per objectius i oferir per exemple paquets de diversió, que estan tenint molt d’èxit en diverses destinacions. També es poden fer atraccions concretes durant l’estiu, especialment per a les famílies o la canalla. 
 
A més, cal estudiar altres línies per oferir durant l’hivern als turistes que no esquien. Perquè el nombre d’esquiadors està disminuint en gairebé tots els països europeus. Durant els propers anys s’estudiarà molt com implementar aquest turisme de neu sense la necessitat de centrar-ho tot en l’esquí. 
 
–Per tant, és important barrejar diferents activitats?
–Sí, definitivament. Perquè la indústria de l’esquí és veritat que ha generat molt, però ara està un mal moment. Si el clima varia, també varien les destinacions. I l’iterés dels esquiadors pot ser una línia clau per al futur del turisme. Però la qüestió és introduir un altre tipus de turisme perquè puguin tenir destinacions durant altres mesos, no només a l’hivern. 
 
–És important la promoció? Com es pot ser diferent i atraure a visitants?
–No només es tracta de la promoció. La promoció només dóna suport a la imatge que es crea en la ment de la gent sobre una destinació concreta. És més tenir un desenvolupament dels productes. Cal buscar que té d’especial una destinació: perquè la gent hauria de venir a Andorra i no a Espanya, per exemple. 
 
Si aconsegueixes trobar que té d’especial l’indret que promociones, llavors has de pensar en quin tipus de producte i per a quin tipus de turisme és, a més de quines facilitats es poden oferir per mostrar el millor. Quan tens tot això, pots començar a fer la promoció de la destinació. 
 
–Ara que ha visitat Andorra, què és el que més li ha cridat l’atenció?
–Crec que per als europeus és divertit venir a Andorra, perquè és relativament particular, és un país petit però té alguna cosa que el fa molt especial. A més, està rodejat de muntanyes i aquest fet pot crear interès per als turistes, perquè és un ambient únic que no es troba en gaires llocs. 
 
–Creu que el turisme ha patit la crisi econòmica?
–A curt termini i en algunes àrees pot ser que si. Però a llarg terme, totes les estadístiques mostren que el turisme està encara en creixement. A més, l’Organització Mundial del Turisme diu que fins al 2020 tindrem més d’1,6 bilions de viatgers internacionals per any. 
Actualment, la xifra està aproximadament en 1,1 bilions. Per tant, el turisme està en desenvolupament, tot i que aquest creixement es desenvolupa sobretot a Àsia, en especial a Xina. 
 
–Pot ser que els viatgers optin per una destinació d’esport i aventura perquè és més econòmica?
–Depèn molt dels objectius. Crec que una destinació com Andorra té diferents muntanyes, amb diferents sectors, aquí hi ha una oportunitat de generar diverses demandes. La destinació d’esport i aventura dóna a la gent una manera de –sense gastar molts diners– tenir una estància còmoda i amb moltes activitats. 
 
Per tant, veritablement no crec que el turisme d’aventura i esport l’esculli només la gent que busca una estància barata, perquè ofereix molt més que això. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT