PUBLICITAT

JUANMA CASERO Director d'escena

JUANMA CASERO: «Quan existeix un interès real, tot surt endavant»

Juanma Casero.
Juanma Casero.
El director d’escena Juanma Casero oferirà, a partir del dia 8 i tot treballant amb l’Animal Escola de Teatre, el taller Shakespeare Exprés. El curs es dirigeix a adolescents interessats en el teatre però també en aprendre en equip. / Per MARISA DA COSTA
 
–En què consisteix Shakespeare Exprés?
–El què tracto és que els alumnes entenguin que Shakespeare ens pot venir a l’actualitat. La primera part del taller intentem veure com podem fer nostres i actuals tots els temes clàssics i universals que l’autor va tractar. A partir d’aquí, i en funció dels alumnes, triem el text i el desgranem per veure com podem fer-lo contemporani. EL bo de Shakespeare és que tota la seva temàtica té una analogia. 
 
–Posi-me’n un exemple.
–L’any passat, per exemple, vam triar Somni d’una nit d’estiu. Hi ha classe social i joc amb l’amor i les disfresses. Ens vam posar en la pell dels personatges i vam estudiar com trobar la parella, com ens hi enfadem... Tot plegat amb adolescents, que s’ho apliquen al seu món. També hem treballat Romeu i Julieta amb música, malgrat soni estrany: els Montesco eren els Rolling i els Capuleto, els Beatles. I com aquestes, hi ha moltíssimes opcions. 
 
–Què és el que més crida als adolescents?
–L’interessant de l’exprés és que troben resultats immediats. La seva impaciència veu ràpidament resultats, no és un procés llarg. En sis dies veuen ràpides aplicacions.
 
–Quins són aquests resultats immediats?
–Com que són sis dies, de seguida es treballa amb el text, no es fa esperar. Aquests textos, a més, són versions reduïdes, pel que no cal memoritzar i de seguida ens posem a treballar sobre els personatges, les relacions... Cada dia que marxen, se’n van amb un tros de l’obra muntat. Tot es treballa a classe, no es deixa res per a casa i es marxa havent après.
 
–Als alumnes no se’ls fan curts, sis dies?
–A tots! No perquè ens quedem amb coses al tinter sinó pel que es gaudeix. Cerquem entendre l’acció del text, què passa; que es vegi un procés complet que es culmina amb una representació per mostrar la feina. Sempre falta temps encara que passis mesos treballant.

–Què aprenen, fora de Shakespeare?
–Que es necessiten els uns als altes. Que és un treball a una i la importància de la implicació en la feina. Així també veuen que quan posen l’esforç en alguna cosa, surt, encara que sembli complex. Quan existeix un interès real, tot surt endavant. Per últim, troben en el teatre una via d’expressió, se senten còmodes.
 
–Cal ser un entès per fer aquest taller?
–No; de sobte arriba algú amb una idea que s’apropa al disparat i sembla impossible. El primer que s’ensenya és que no existeix l’error, sinó el que funciona i el que no. Potser que aquest disparat no surti el dia 1, però sí el cinquè. A més, és molt complicat ser expert en Shakespeare. El què fem és gaudir del teatre. 
 
–Poden unir-se tots els joves, doncs.
–L’únic que es necessita són ganes de conèixer i gaudir del teatre. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT