PUBLICITAT

Mónica Figuerola Doctora en turisme

«El turista xinès busca relax i ‘shopping’»

La doctora en Turisme Mónica Figuerola.
La doctora en Turisme Mónica Figuerola.

Mónica Figuerola (Madrid, 1975) és doctora en Turisme i directora de Desenvolupament de Negoci d’Asialink Consulting. Com a experta en l’àmbit, va visitar el Principat, convidada per Andorra Turisme, per protagonitzar una xerrada centrada en el turisme provinent de la Xina. 

–Com a especialista en el camp del turisme i, especialment, en el xinès, podria descriure el perfil del visitant que ve de la Xina? 
–Cosmopolita, sofisticat, millennial i social en l’ús intensiu de les xarxes socials. Els agrada molt compartir les seves experiències de viatge. El turista xinès també és molt digital.

–Tenen un poder adquisitiu més elevat que la mitjana de turistes? 
–Més del 65% des turistes xinesos són llicenciats i tenen un poder adquisitiu mitjà-alt i una enorme capacitat de prescripció. 

–Com s’haurien d’adaptar els serveis i productes turístics d’Andorra per adaptar-los al mercat xinès? 
–Andorra fa temps que es prepara per aquest mercat. En tot cas, caldria incrementar el nombre de professionals del sector turístic i comercial amb coneixement de mandarí, afegir valor a l’experiència de l’usuari en els serveis hotelers i intensificar la promoció dels productes a la Xina. 

–Quin atractiu té el Principat per aquest col·lectiu? 
–És un destí exòtic, localitzat estratègicament a Europa i ben connectat. Posseeix una extraordinària natura, adequada per al tursime d’outdoor i de muntanya. Té un gran atractiu com a destí de relax i de shopping, elements molt buscats pel mercat xinès. 

–Creu que la construcció del primer casino al país atraurà més visitants asiàtics? 
–Sens dubte. És un element molt interessant que caldrà posar en valor, ja que el turista xinès se sent molt atret per aquest tipus d’infraestructures. 

–A què es deu el sobtat interès global d’adaptar-se al mercat xines? 
–És el mercat que més creix, a un ritme més alt i amb més capacitat de despesa. La despesa mitjana supera ja els 2.800 euros per turista i per viatge, i només el 9% de la població té passaport, per tant, el creixement esperat per als propers anys, en aquest mercat, és exponencial. 

–Tenen més facilitats per viatjar ara? 
–S’han incrementat els períodes de vacances pagades a la Xina, s’ha millorat la connectivitat des de la Xina amb la resta del món i molts països estan flexibilitzant els requisits de visats per aquest mercat. 

–Quan es va especialitzar en turisme asiàtic? 
–Fa 20 anys que treballo al sector. He treballat en la planificació estratègica de destins des del sector privat i des del públic. He liderat la creació del producte «turisme de salut» a Espanya i des que sóc a Asialink, ja fa dos anys, he pogut aprofundir en el coneixement del mercat xinès.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT