PUBLICITAT

Marta Alberch Fundadora i directora d'Andtropia

«Personalitzem l’experiència solidària de qui vol ser filantrop»

Per Carmen Salas

Tothom que coneix la Marta Alberch sap que la seva dedicació a les causes socials ve de lluny, no en va, compta amb més de 10 anys d’experiència en la direcció d’ONG, i ara ha decidit posar la seva experiència al servei d’un projecte personal, Andtropia (andtropia.com), una empresa especialitzada en la gestió de projectes d’àmbit social centrada en la filantropia.

–Per què ha creat Andtropia?
–Perquè, segons el meu bagatge professional, crec que a vegades hi ha projectes que no aconsegueixen connectar amb la població, i també hi ha persones que volen ajudar però no troben aquella causa que coincideixi amb els seus interessos. I amb Andtropia vull connectar les persones o empreses que volen ser filantropes amb projectes amb un alt impacte social, i també acompanyar a ONG i administracions públiques en temes socials.

–Aquest és el punt diferenciador?
–El punt diferenciador és que personalitzem l’experiència solidària de la persona o empresa que vol ser filantropa, i per fer-ho ens hem marcat tres causes molt concretes sobre la base de l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible: la mediambiental, els col·lectius vulnerables, com la infància, i la recerca mèdica. El fil conductor és que volem que els projectes siguin diferents, innovadors, transformadors.

–El concepte de filantropia a vegades s’associa amb molts diners.
–Amb Andtropia volem canviar la concepció que tenim de la filantropia, perquè tots som filantrops en potència amb independència de l’import que podem donar. L’únic que necessitem és tenir la voluntat de canviar les coses.

–En aquest sentit, suposo que és important la transparència.
–Aquest és també un dels punts en el quals treballarem des d’Andtropia. Volem que les ONG que treballin amb nosaltres ens puguin informar amb total transparència i molt de rigor sobre a on van destinats els diners. Això és molt important, perquè tots volem saber que la nostra aportació està obtenint resultats, i per això busquem projectes que puguin tenir aquesta traçabilitat, perquè el donant pugui estar segur que els seus diners estan obtenint la inversió social desitjada.

–Les onegés contacten amb vostès o ho fa Andtropia?
–Des que ens hem presentant ja ens estan contactant per presentar-nos projectes, de moment d’Andorra, perquè és on més ens hem posicionat. Estic encantada, perquè és el que vull, tenir moltes possibilitats diferents per fer aquesta cartera que encara estem creant.

–El nom d’Andtropia, com se li va ocórrer?
–Va sorgir d’una pluja d’idees que vaig fer amb Pampliega & Associats, una empresa de comunicació estratègica que m’ha acompanyat en tot el procés de desenvolupament del projecte. Andtropia és com la versió andorranitzada i en femení d’anthropos, que en grec vol dir humanitat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT