La Plataforma Rocafort reivindica de nou un sol túnel per al centre
- El moviment vol aprofitar l'aturada de les obres del vial per parlar amb el Govern
- A l'altura de la plaça Laurèdia, el grup proposa un espai públic i enjardinat
SANT JULIÀ DE LÒRIA
- Les obres corresponents a les fases 3 i 4 del vial de Sant Julià. Foto: ORIOL LLAURADÓ
Ara que el Govern ha decidit aturar l'adjudicació de les fases 1 i 2 del vial de Sant Julià, la Plataforma Rocafort retorna al seu posicionament inicial i reivindica un sol túnel per a tot el tram central. Així ho van decidir en la reunió que van mantenir divendres al vespre, després de conèixer la decisió de l'Executiu, manifestada pel ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Bàrcia. De moment, el grup s'ha posat en contacte amb l'oposició al Comú de Sant Julià de Lòria, amb el qual sempre han tingut bona sintonia, i properament tenen la intenció de reunir-se amb el Govern.
La Plataforma entén que la variant s'ha d'acabar, però creuen que l'aturada per problemes de finançament pot servir per introduir modificacions al projecte. "A mesura que avançaven les obres, nosaltres havíem anat rectificant el tret. Ara, en canvi, podem tornar a l'inici de les reivindicacions i demanar un sol túnel per a tot el tram central del vial", va explicar ahir el portaveu de la Plataforma Rocafort, Jesús Aparicio, en declaracions a EL PERIÒDIC.
Pel que fa a les obres que s'estan duent a terme a l'altura de la plaça Laurèdia, aquest moviment ciutadà, que aplega diferents entitats de la parròquia, proposa aprofitar tot el que s'ha fet fins ara per habilitar un gran espai públic que connecti les dues bandes del riu. De fet, aquesta idea l'havien plantejat ja a començament d'any al ministre de Medi Ambient, Vicenç Alay. "Amb totes les parcel.les que s'han alliberat, es pot fer una gran plaça pública i enjardinada per a totes les futures generacions de lauredians", va matisar Aparicio.
Des de la Plataforma Rocafort, s'han oposat històricament a una infraestructura viària descoberta que pugui malmetre l'entorn i el paisatge. En canvi, el seu portaveu està d'acord que "cal una segona carretera que passi per Sant Julià, però feta d'una altra manera".
Per a més informació consulti l'edició en paper.