PUBLICITAT

És temps de sumar i oblidar la resta i la divisió

JOSEP ANTON ROSELL I PUJOL

Som a l'inici del solstici d'estiu, és a dir, del període de vacances. Com els estudiants, que es troben immersos en els exàmens, ningú no vol que els quedi res pendent per al setembre, sinó intentar aprovar-ho tot ara. En el terreny polític, això es presenta difícil. Malgrat les moltes paraules i bons desitjos, els interrogants sobre el futur continuen sense tancar-se. Si tenim present tot el que passa, queda molt clar que ara és temps de sumar, cosa que fins ara no s'ha fet. ¿No en saben o no ho volen? Deixo el veredicte al lector i, fins i tot, la nota que vulgui posar a cada grup. Necessitem una voluntat clara per vincular la recuperació econòmica a la transformació definitiva de la fase productiva. Aquesta és una feina que mai pot ser exclusiva del Govern. Tots en som responsables. Només sumant esforços podrem trobar un pacte de solidaritat que no tan sols abraci el sector econòmic, sinó tota la vida del país. En aquesta política de restriccions i imposicions es comprova com es deixa de banda camps tan importants de futur com ara l'educació i la cultura. Materialitzar una renovació cultural és la manera de fer el primer pas cap a la innovació. Però demanar sentit de futur als que només pensen en el passat és inútil.

Aquesta setmana podrem veure el posicionament de tots els grups, i el resultat ens provocarà, potser, desànim. Amb aquest clima és inútil parlar de modernitzar el model productiu, quan l'únic que sabem fer és tancar portes. Demanaria als polítics que canviessin la longitud de la mirada i que anessin una mica més enllà d'on ens trobem. No ens podem quedar només amb una identitat que, ara com ara, no té un sentit actual. A causa d'això, és molt difícil funcionar. Sé que sóc reiteratiu en aquesta idea, però els fets m'hi obliguen, perquè els que poden canviar l'estat de les coses també ho són. Ho veurem a la sessió del Consell.

Periodista. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT