PUBLICITAT

Escaldes 2011 ressuscitarà i actualitzarà el Pessebre Vivent

  • El lema serà 'Un país amb química', i el comú hi invertirà 200.000 € al 2011
  • La imatge gràfica i el logotip --Ee7-- s'inspiren en la taula periòdica d'elements
A. LUENGO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Xavier Tudela, a l'esquerra, i Pere Moles; a la pantalla, el logotip d'Escaldes 2011, que es va presentar ahir en públic. Foto: TONY LARA

Escaldes 2011 va fer ahir les primeres passes en públic. De moment només en sabem la fila que gastarà: el lema --Un país amb química, aprofitant que el 2011 serà l'Any Internacional de la Química--; la imatge gràfica, inspirada en la taula periòdica dels elements, i el logotip, aquest Ee7 com a símbol químic d'Escaldes-Engordany, amb el 7 --per la posició que ocupa en l'ordre protocol.lari de les parròquies-- com a número atòmic. Però això és només la cara; la teca d'Escaldes 2011 està encara lluny de concretarse. De fet, el comitè tècnic, que presideix el conseller Pere Moles, s'ha donat dos mesos més de termini --fins a final d'agost-- per acabar de recollir propostes. Unes activitats que, d'altra banda, no hauran de tenir necessàriament a veure amb la química perquè el lema, adverteix Moles, no marcarà temàticament la programació sinó que només pretén remarcar la dimensió nacional que se li vol donar a la capitalitat.

Escaldes 2011 treballarà en endavant a partir de dues premisses: les activitats de la capitalitat es faran encaixar en vuit grans apartats temàtics, cadascun identificat amb un color representatiu de la família, seguint el model gràfic de la taula periòdica: Herència, Art contemporani, Lletres, Festes i tradicions, Música, Teatre i dansa, Audiovisual i Miscel.lània; d'altra banda --i aquest és el rovell de l'ou-- el comitè ha previst que Escaldes 2011 li comportarà al Comú un increment de 200.000 euros en el pressupost ordinari del Departament de Cultura, que frega els dos milions anuals. Aquests 200.000 euros són el punt de partida: un dels reptes de la comissària serà captar mecenes que aportin més recursos, i ja s'ha dissenyat una campanya amb quatre nivells de patrocinadors: els institucionals (Govern i els altres sis comuns); els oficials (entitats bancàries i grans magatzems); els col.laboradors, un apartat destinat al sector privat, i els anomenats amics, on es comptabilitzaran les aportacions de particulars.

¿TORNARÀ EL PESSEBRE?
Tot i que el contingut d'Escaldes 2011 és una incògnita que no es resoldrà fins al setembre, Moles va indicar els que ja des d'ara es preveu que siguin els eixos temàtics, els nens mimats de la capitalitat: l'Herència i l'Audiovisual, precisament --diu el president-- perquè són dos àmbits ben poc transitats en la programació cultural ordinària. Dintre de l'apartat Herència --He9, segons el símbol químic que li ha correspost a la taula periòdica d'Escaldes 2011-- s'inclou la recuperació d'arxius familiars, la memòria de l'empremta humana a la Vall del Madriu, la rehabilitació de la façana d'algun edifici històric de la parròquia --Moles es va referir específicament a la Casa Lacruz-- i, atenció, la resurrecció del Pessebre Vivent, l'obra magna d'Esteve Albert que als anys 50 i primers 60 es va convertir --juntament amb Radio Andorra-- en un dels signes d'identitat del país, i que avui està a punt, però a punt d'engrossir l'ignominiós bagul de l'oblit. L'objectiu, diu Moles, no és tant reproduir el Pessebre original, sinó modernitzar-lo amb el concurs de les noves tecnologies.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT