PUBLICITAT

La lliçó més ben apresa

  • Atès l'èxit i efectes de les xerrades de la Policia sobre delinqüència, els educadors demanen a Interior que es realitzin a l'inici del curs
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
A classe Un policia fa una xerrada, al Col.legi de Santa Coloma. Foto: ANA

L'empatia generada entre el professor i els alumnes és bàsica perquè qualsevol lliçó sigui alguna cosa més que un monòleg d'una hora sobre temes de coneixement general. Cal saber del que es parla, saber transmetre-ho als que s'asseuen a l'aula i que aquests darrers se sentin atrets pel contingut de les explicacions.

Sembla que aquest conjunt de requisits es van produir a la perfecció durant les xerrades que el cos policial va efectuar als 773 alumnes d'entre 13 i 14 anys provinents de tots els centres educatius del país, en el marc del Pla de prevenció de les conductes delictives. Els estudiants van poder descobrir, entre altres aspectes, que ratllar un cotxe pot considerar-se delicte, que entre els 12 i els 16 anys poden anar a la presó o que Internet amaga molts perills darrere l'aparença d'oci que evoca. Amb tot, la conscienciació sobre els efectes nocius de qualsevol acte delictiu va calar entre els estudiants que van assistir a les xerrades. Anna Villas, directora pedagògica del Col.legi de Santa Coloma, va manifestar que el fet que el professor sigui substituït per un agent policial (que anava acompanyat d'un agent del Centre Penitenciari i un psicòleg del Centre de Menors) "imposa i els fa reflexionar". Veient la bona resposta dels alumnes i de la millora que han notat amb relació a furts i d'altres actes vandàlics, han sol.licitat al Ministeri d'Interior que s'avancin les xerrades policials a principi de curs "per evitar conflictes durant tot l'any", va justificar la directora.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT