PUBLICITAT

Tres alumnes de l'IES Brudieu guanyen el premi Cap France

  • Garriga, Bardia i Sánchez, premiades per un video sobre Montpeller
  • Al certamen s'hi havien presentat 1.127 estudiants de francès de Catalunya
IGNASI CERVERA
LA SEU D'URGELL

Periodic
Les tres alumnes reben el premi a l'Institut Francès de Barcelona. Foto: AJUNTAMENT DE LA SEU D'URGELL

Cèlia Garriga, Clàudia Bardia i Anna Sánchez, alumnes de primer de Batxillerat a l'Institut Joan Brudieu, han guanyat el concurs Cap France, al qual s'hi han presentat 1.127 estudiants d'arreu de Catalu- nya amb un total de 110 vídeos.

Les tres joves urgellenques, amb el suport de la professora Anna Alòs, s'han endut el màxim guardó pel vídeo titulat A tour de role, sobre imatges emblemàtiques de Montpeller, molt ben compassades, amb lletra i música composta per Cèlia Gar- riga, que també és alumna de l'Escola Municipal de Música de la Seu. El certamen estava dirigit a tots els alumnes de francès d'ESO, Batxillerat i cicles formatius de Catalunya, en grups de tres a cinc persones, i liderats per un professor. Consistia a descobrir el nom d'una ciutat francesa i la seva regió. Després havien de contestar unes preguntes sobre cultura, tradicions, gastronomia, geografia i història de la ciutat i la regió. Finalment, els estudiants havien de confeccionar un vídeo promocional de la ciutat enigma, que va resultar ser Montpeller. Cèlia Gar- riga, Clàudia Bardia i Anna Sánchez han rebut el guardó a l'Institut Francès de Barcelona, de mà dels representants de les institucions organitzadores. Així, van presidir l'acte el director general de Planificació i Entorn de la Generalitat, Carles Martínez; el representant del Servei de Cooperació Lingüística i Educativa de l'Ambaixada de França, Alain Sarragosse; la directora adjunta d'Atout France a Espanya, Dominique Maulin; i l'adjunta de l'alcalde de Montpeller i consellera regional del Llenguadoc-Rosselló, Fanny Dombre. En el concurs hi col.laboren el Comitè Departamental del Turisme de l'Hérault i Rail Europa.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT