PUBLICITAT

Molta preocupació per la CASS i poca participació

JOSEP ANTON ROSELL PUJOL

La baixa participació en les eleccions de la CASS ens obliga a meditar en profunditat sobre el com i el perquè del fet i les conseqüències de futur. Sempre que es vol provocar por es parla de la crisi de la CASS i el seu tràgic futur. Si repassem les hemeroteques, en els dar- rers 13 anys veurem que el tema es repeteix i sempre en el mateix concepte. Un problema com el que s'esbossa hauria d'obligar, a qui tant es lamenta i veu amb feredat el futur, a motivar-se a buscar solucions. Una de les mes importants es la participació en l'activitat mateixa de la CASS. La baixa quantitat de votants en les darreres eleccions --un 94'3% no n'ha fet ni cas-- ens informa i recorda que sense un sentiment col.lectiu es fa difícil aconseguir solucions globals per als problemes.

És significatiu, a la vegada, que la incidència mes destacada de votants es faci en el sector dels empresaris i autònoms. Això demostra que la seva visió corporativista és més forta que les dels assalariats. També podria ser que qui depèn d'un sou no tingui massa clara la seva participació efectiva en el desenvolupament de la Institució i, de la mateixa manera que en molts altres aspectes no se li permet votar, en aquesta ocasió que sí que en té l'oportunitat, s'inhibeixi rotundament pensant que tot està dat i beneit, cosa que no és pas certa.

Els resultats són els que són i la feina que tenen per endavant els nous responsables no serà fàcil, precisament, en època de tisorades ferotges en tot el que afecti la societat del benestar. Les empreses busquen com sortir de la crisi. Curiosament l'entitat que més representa la població no és present en les deliberacions, i ho és massa en la política de cafè. Finalment, un record. Fa temps va córrer un rumor --molt ben dirigit--sobre la futura Presidència de la CASS. Els fets han desmentit la mentida interessada i posat les coses al el seu lloc exacte.

Periodista. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT