PUBLICITAT

El primer mes d'estiu, desigual als espais de natura i d'oci

  • Naturlàndia tanca amb un increment de facturació del 39% respecte l'any passat
  • Vallnord perd visitants però Rafel assegura una temporada positiva
CLARA GARNICA // IRENE CASASAYAS
ESCALDES-ENGORDANY

El primer mes d'estiu s'ha tancat amb sensacions molt diferenciades a les zones que ofereixen a ciutadans i turistes espais d'oci, natura i aventura. Mentre que Naturlàndia continua la seva progressió a l'alça tant pel que fa a facturació com a nombre de visitants, Vallnord es manté encallada respecte a l'estiu passat, i no aconsegueix donar l'impuls desitjat a la temporada d'estiu. Pel que fa a Grandvalira, havia posposat l'inici de la temporada fins avui, a excepció del kàrting, inaugurat el dia tres del mes passat.

Tot i les diferències, les dues societats actives al 100%, Vallnord i Naturlàndia, han coincidit a afirmar que les condicions meteorològiques no han acompanyat durant el mes passat, fet que ha limitat l'afluència. De fet, el complex lauredià no es mostrava gaire optimista davant d'un tancament positiu, va assegurar Laura Garcia, la número dos del parc. Però les dades parlen per sí soles: la facturació ha augmentat el 39% amb relació al juny passat i s'han realitzat 855 viatges més a l'atracció estrella, el Tobotronc, fent un total de 4.773 viatges al juny. L'increment del tobogan és del 22%. Però la crescuda més pronunciada, va explicar Garcia, ha estat en els passejos amb cavalls: el 40% més que fa un any. Les dades permeten a Naturlàndia afrontar la temporada d'estiu amb "optimisme", segons Garcia, també perquè "la cobertura de reserves està força plena".

VALLNORD NO CREIX A les valls del nord la situació no pot definir-se tan positivament. El director de Vallnord, Martí Rafel, va posar les males situacions meteorològiques com a causants de la baixa afluència del mes passat. "Hem tingut un mes difícil", va manifestar Rafel, que va afegir que "les agències que ens envien clients també ho estan patint". El directiu de Vallnord va assegurar que les xifres de visitants estan una mica per sota de les del juny de l'any passat.

Tot i la situació, Rafel no va anticipar un estiu negatiu a les seves instal.lacions, tant pel que fa a les activitats familiars com al Bike Park. "Les prediccions que hem realitzat, i que asseguren una temporada similar a la de l'any passat, es compliran". Rafel va assegurar que acabaran l'estiu amb un nombre de visitants lleugerament per sobre dels de l'any passat.

En el cas de Vallnord, les condicions meteorològiques afecten sobretot el volum d'activitat a les zones familiars, mentre que el Bike Park pràcticament no nota el mal temps. "El client de les bicicletes és més fidel, suporta millor el mal temps i no paren, si no és que hi hagi grans tempestes", va assegurar Rafel.

Ara caldrà veure com evolucionen els dos mesos forts de l'estiu, i també com ho fa la situació meteorològica. A Vallnord i Naturlàndia se li ha afegit un nou agent des d'ahir, Grandvalira i la seva oferta de Bike Park més el Forn de Canillo. Blanco va manifestar que l'objectiu del domini és el d'assolir el 20% més de volum de negoci respecte a l'estiu passat. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT