PUBLICITAT

Quelcom programarà el curs que ve monòlegs en català

  • La productora troba la clau de l'èxit i compta els Dijous d'Humor per plens
A. L.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El monologuista malagueny Dani Rovira, cap de cartell al Diijous de demà. Foto: TONY LARA

Semblava que es llançaven a una piscina sense aigua, quan a l'octubre van fer un pas endavant i es van decidir a provar el que mai ningú no havia fet en aquest país: programar teatre des de l'estricta iniciativa privada, sense subvencions, espònsors ni padrins de cap mena. Vaja, uns autèntics marcians en un país on (quasi) ningú no mou un dit –artísticament parlant– si no té les esquenes ben cobertes per una o altra padrina. Doncs l'aposta els ha sortit rodona i alguns –assenyalament des dels comuns– en podrien començar a prendre nota, perquè la productora Quelcom compta per plens –o gairebé– les funcions del cicle Dijous d'Humor: quatre des que es va estrenar, l'octubre al Claror, el cinquè ja a la vista –demà mateix al Centre de Congressos de la capital, amb un cartell d'impacte, Dani Rovira i Tomás García, i les 900 localitats esgotades– i el sisè pràcticament tancat, amb el monologuista Miguel Lago com a cap de cartell. Serà el 22 de març i de nou al Claror, que alterna amb el Centre de Congressos i depenent del caixet de l'artista de torn –més caixet comporta més aforament per amortitzar la inversió– com a escenari del Dijous.

Els ideòlegs d'aquesta iniciativa són Ivan Almendros, Albert Figueiredo i Joan Carles Casal. És a dir, Quelcom. A ells no els ha sorprès l'èxit, perquè venien amb l'embranzida dels monòlegs en família que des d'un parell de temporades enrere programaven amb notable repercussió a l'In Situ. «Com que omplíem cada vegada, ens vam dir: ¿Per què no ho provem en una sala de més aforament, en un teatre? I ho vam fer. El públic ja ens coneixia i ens va fer confiança: saben que, encara que no els coneguin, si portem dos monologuistes és perquè són bons. I han respost, tant el públic com els artistes». Han jugat, diuen, amb el vent de les xarxes socials a favor. I el cert és que omplen cada Dijous amb una promoció mínima: la clàssica encartellada, la reglamentària roda de premsa, i el boca-orella a can facebook. Les coses van tan bé –diuen– que el curs que ve hi haurà segona temporada de Dijous tal com l'hem conegut fins ara: és a dir, figures (i figuretes) procedents del planter de Paramount Comedy a uns preus més que raonables d'entre 15 i 20 euros. I un arriscat experiment: monòlegs en català. Una autèntica raresa perquè –adverteixen– fins i tot els còmics catalans preparen els espectacles en castellà amb el mercat espanyol sempre en perspectigva: «Els haurem de demanar que tradueixin el guió i no serà fàcil de gestionar, però ho intentarem». Per obrir mercat, començaran amb preus encara més reduíts que els de la temporada gran. La cosa promet. Però encara haurem d'esperar –ja s'ha dit– a la temporada que ve. De moment, demà toca Dijous, amb Dani Rovira i Tomás García. A riure.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT