PUBLICITAT

La N-145 viu dies d'intriga

  • 'Fomento' determinarà a final de mes quines obres es veuran finalment afectades per la retallada, que perllongarà l'execució de molts projectes
M. R.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Recta final El tram de la N-145 entre la Seu i Andorra. Foto: TONY LARA

Des que fa pocs mesos el ministre espanyol de Foment, José Blanco, anunciés que el pla de retallades de José Luís Rodríguez Zapatero comportaria l'endarreriment d'un bon grapat d'infraestructures en execució i també de les que encara no s'han començat a construir, la N- 145, que connecta La Seu d'Urgell i Andorra, és una de les carreteres que mantenen el suspens sobre si finalment es complirà el calendari previst. En aquest sentit, Ordeig va afirmar que s'està fent "pressió perquè aquestes obres actualment ja iniciades segueixin el curs" i no pateixin la retallada, intentant conscienciar Fomento que aquesta és "una artèria d'entrada important" a Espanya des del Principat i viceversa, amb un gran volum de vehicles que hi circulen diàriament.

Aquesta intriga es viurà, segons va manifestar el representant de PSC-Progrés, fins a final d'aquest mes, quan és previst que el ministeri de Blanco anunciï quines obres s'endarreriran i quines no. "La intenció és que la N-145 no estigui en aquesta llista", va afirmar. En aquest cas, si finalment no hi ha afectacions sobre les obres de construcció de la nova infraestructura, la implementació de la carretera, que inclou túnels que evitaran els punts més conflictius, podria estar resolta en qüestió de "dos o tres anys".

La realitat és que aquesta és la principal artèria d'entrada al Principat, que hores d'ara no presenta pas el seu millor aspecte. Per als turistes o residents que viatgen des de Barcelona, per exemple, una de les coses que més crida l'atenció és el mal estat actual de la carretera en els últims quilòmetres abans d'arribar a la frontera hispanoandorrana, fet que no ajuda a potenciar la imatge d'accessibilitat al país dels Pirineus.

Això, però, podria tenir els dies comptats, o més aviat els anys, sempre que a final de mes a la llista negra de José Blanco no hi aparegui la N-145 com una de les obres perjudicades per la crisi. Bartumeu i Ordeig es van mostar conscients que cal continuar reivindicant millores en l'eix pirinenc i aquelles infraestructures que ajudin a portar turistes als Pirineus.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT