PUBLICITAT

Rialb, novament a prop del ple a causa de la pluja

  • Oliana es troba al 89% i les reserves poden augmentar per la neu acumulada
IGNASI CERVERA
LA SEU D'URGELL

Periodic
El pantà de Rialb, al límit de la capacitat. Foto: I. C.

L'embassament de Rialb ofereix novament un aspecte impactant, amb les reserves gairebé al màxim. Tot i que ara fa pocs dies es va iniciar un buidatge un cop completades les proves de seguretat, la pluja i el nou desgel dels darrers dies ha fet que la presa estigui ara al 83% de la capacitat, que és de fins a 403,5 hectòmetres cúbics. La setmana passada, el pantà va rebre de cop 40 hm3 d'aigua.

De la seva part, el pantà d'Oliana també està molt ple, amb unes reserves del 89% sobre una capacitat total de 101 hm3. A més, s'ha de tenir en compte que aquest mes encara ha nevat i aquesta reserva d'aigua arribarà més endavant als rius. També s'ha de recordar que el mes passat es van completar les proves de càrrega de Rialb, que havien suposat que se superés excepcionalment el límit previst. Han calgut deu anys perquè es pogués completar aquest procés de seguretat, ja que els anys anteriors la sequera ho havia impedit.

El pantà, juntament amb el d'Itoiz (Navarra), és dels primers d'Espanya que compleix amb la nova Directriu de Seguretat de Preses de Protecció Civil. Té implantat un Pla d'Emergència obligatori per a totes les preses. La infraestructura ha suposat només en la construcció de la presa una inversió de 108 milions d'euros, als quals cal sumar el pla de restitució en l'entorn. Aquesta infraestructura es va construir entre les comarques de la Noguera i l'Alt Urgell per a la regulació del riu Segre. El seu objectiu és atendre les demandes del Canal d'Urgell i del Canal Segarra-Garrigues. A més, permet el reforç de l'abastament d'una població de 200.000 habitants.

Durant els anys en què s'ha desenvolupat la seva posada en càrrega, la reserva ja ha servit de suport per als regadius de l'àrea del Mig Segre i ha actuat per reduir l'efecte de les crescudes. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT