PUBLICITAT

Turisme fa marxa enrere amb els sortejos promocionals

  • Els turistes que pernocten augmenten lleugerament i cau un 6% el nombre d'excursionistes
L. F. M.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ahir. Foto: ÀLEX LARA

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va presentar ahir el balanç de la campanya realitzada el mes de maig passat, i una de les dades que va voler destacar va ser la caiguda de la participació dels comerços en la promoció un xec en blanc, que va passar de 578 establiments el maig del 2012 a 382 aquest any, amb 162.429 butlletes menys repartides. «El comerç no acaba de creure en aquesta eina dels sortejos, potser perquè és molt genèrica i homogènia. Tothom feia la mateixa promoció i ja sabem que dins d'Andorra hi ha competència», va explicar Camp. Ara bé, sigui quin sigui el motiu, el ministre va reiterar que «si haguéssim tingut 800 comerços adherits jo crec que hauria anat molt bé». Finalment, el ministre va concloure que «no ha estat el cas i a partir d'aquí passem pàgina i anem a altres novetats que estem preparant de cara al novembre».

Tot i així, el ministre va voler deixar clar que el fet de deixar de fer sortejos «no vol dir que no creguem en les promocions i deixem de demanar als comerços que participin en les campanyes», en aquest sentit doncs hi haurà un canvi de dinàmica, «ara el que farem és que aquests ens diguin el que volen fer i nosaltres ho comunicarem». De fet, Turisme ja va dur a terme una campanya perquè els comerços enviessin les seves ofertes, però «hi ha hagut molt poca implicació, només vam rebre 69 ofertes, és molt poc». En aquets punt, Camp va voler fer un toc d'atenció al sector i va dir que «si nosaltres (Turisme) llancem idees i tenim ganes que tot això funcioni, demanem seguiment i una certa confiança del sector perquè el que busquem tots, i per descomptat nosaltres, és que les coses vagin bé».

MÉS TURISTES, MENYS EXCURSIONISTES/ La campanya turística del mes de maig, en plena temporada baixa, va costar 820.000 euros i tenia com objectiu «maximitzar la intenció de compra i impactar a nous consumidors» i promocionar «l'oci, la gastronomia i el wellness» del país a través del xec en blanc. Segons va informar ahir el ministre, «a nivell de pernoctacions i de turistes que vénen a Andorra estem creixent, seguint la tònica dels últims nou mesos. En canvi, amb excursionistes estem baixant», en aquest últim punt, Camp va apuntar entre d'altres causes «el nivell adquisitiu de les famílies dels països veïns que ha baixat i també el mal temps del mes de maig». Concretament, el maig es van registrar un 9,7% més d'entrades de turistes –contràriament a la previsió, que era de perdre'n un 1,1%– . Els que més van augmentar van ser els francesos, un 56,7% més, per un 7,1% menys de turistes espanyols. Pel que fa als excursionistes el nombre total es va reduir un 6,2% respecte al mateix període de l'any anterior, per sota del creixement previst d'un 1,3%. Camp, però, va dir que esperen que a l'estiu el nombre d'excursionistes creixerà.

Pel que fa a les crítiques rebudes que acusaven a Turisme d'amagar certes dades, concretament les del descens dels excursionistes i les xifres de setmana santa, Camp va defensar la transparència del departament – «no diré que sigui impossible tenir-ne més però és molt difícil» – i va justificar-se de no haver donat les dades dels excursionistes en l'anterior campanya perquè «no entraven dins objectiu campanya excursionistes».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT