PUBLICITAT

El Congrés d'Educació aposta per una major interacció amb els alumnes

  • Els ponents proposen reconduir les xarxes socials i evitar l'individualisme
  • Majó, Wagensberg i Colomé, entre els convidats a la Seu d'Urgell
IGNASI CERVERA
LA SEU D'URGELL

Periodic
Una imatge de l'interior de l'institut Joan Brudieu de la Seu d'Urgell. Foto: TONY LARA

Els mestres han d'apostar per una major interacció amb els alumnes, tot aprofitant, si s'escau, les noves xarxes i vies de comunicació. És un dels missatges que es va transmetre ahir a les ponències del Congrés d'Educació i Entorn de Catalunya, que se celebra fins avui a la Seu d'Urgell.

La jornada central, ahir, va comptar amb ponents destacats com ara l'exministre d'Indústria del Govern espanyol, Joan Majó, que al migdia va parlar de l'actuació en xarxa juntament amb José Luis García Garrido, professor de la facultat d'Educació de la UNED. Majó i García Garrido van coincidir a assenyalar que els professors han de trencar els esquemes tradicionals d'educació en una sola direcció. "L'abolició del concepte de classe no ha de ser en un sentit físic, sinó en el sentit de transmissió d'un a molts", va afirmar Majó, que hi afegeix: "Aprendre ha de ser que un grup de gent aprengui entre tots, evidentment comptant amb una persona que hi ajudi". El també exdirector de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals va fer extensiu aquest consell als mitjans de comunicació, que han de potenciar molt més la cooperació amb els receptors. I va posar d'exemple la BBC, que dar- rerament està incidint en les crides perquè els ciutadans els enviïn gravacions de successos quan el propi mitjà no és a temps d'arribar-hi.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT